Palautukset ja reklamaatiot

Autamme mielellämme kysymyksissäsi palautus- ja reklamaatioehtoihimme liittyen. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi alta olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palautus tai vaihto

Vastaus

Kyllä. Voit milloin tahansa palauttaa ostamiasi tuotteita myymälöihimme, jos haluat hyödyntää palautusoikeuttasi tai vain vaihtaa tuotteita. Tämä koskee kaikkia verkkokaupastamme ostamiasi tuotteita.

HUOM! Verkkokauppatilausten palauttaminen JYSK Forumiin, JYSK Rediin ja JYSK Itäkeskukseen ei ole mahdollista.

Lue lisää JYSKin palautuskäytännöistä alla olevista linkeistä:

Olen vastaanottanut verkkokaupan tilaukseni, mutta haluan peruuttaa tilaukseni 14 päivän sisällä.

Haluan palauttaa ostamani tuotteen, mutta ostoksestani on kulunut jo yli 14 päivää - JYSKin pidennetty palautus- ja vaihto-oikeus

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

JYSK tarjoaa pidennetyn palautus- ja vaihto-oikeuden, joka koskee sekä JYSK.fi-verkkokaupassa että JYSK- myymälöissä tehtyjä ostoksia.

JYSKin tarjoamalla pidennetyllä  palautus- ja vaihto-oikeudella ei ole määräaikaa, vaan se on pidempi kuin 14 päivää, johon sinulla on lakisääteinen oikeus. Kuittia vastaan voimme palauttaa rahat tuotteista alkuperäiselle maksutavalle tai antaa sinulle ostosten arvoa vastaavan lahjakortin.

Verkkokaupasta tilatuista 14 päivän jälkeen peruutetuista tilauksista emme palauta tilauksen toimituskustannuksia. Olet velvollinen maksamaan tuotteen palautukseen liittyvät toimituskustannukset. Mikäli palautat tuotteen Postin toimipisteeseen, ei palautuksesta synny sinulle kuluja. 

Vältyt palautukskustannuksilta myös, mikäli palautat tuotteet itse lähimpään JYSK-myymälään. Palauta tuote alkuperäispakkauksessaan ja ota myymälään mukaan ostoksesi kuitti.

Löydät lähimmän myymäläsi täältä.

Jos haluat käyttää pidennettyä peruutus- ja vaihto-oikeutta, on seuraavien ehtojen täytyttävä.

  • Saadaksesi rahat takaisin, sinun tulee esittää kuitti ostoksestasi. Mikäli sinulla ei ole kuittia ostoksesta, tarjoamme sinulle vaihdon toiseen tuotteeseen tai tuotteen arvon palautuksen lahjakortille, tuotteen alimman myyntihinnan mukaan

  • Jos palautat tuotteen, joka on vahingoittunut tai käytetty tavalla, joka merkittävästi alentaa sen arvoa, pidätämme oikeuden hyvityksen alentamiseen

  • Varmista, että tuotteen arvo ei alene, jos kokeilet tuotetta, jonka haluat palauttaa. 

  • Ehtona on, että tuote voidaan myydä eteenpäin uutena tuotteena.

  • Kasaamattomat huonekalut ovat palautettava niin, että niiden kaikki osat (ml. työkalut ja asennusohje) ovat mukana mahdollisimman alkuperäisellä tavalla pakattuna

  • Patjojen kohdalla suosittemme, että kokeilet niitä patjansuojusta käyttäen, jotta patjan palautusarvo ei alene

  • Tarjoamme 100 päivän kokeilujakson GOLD- sarjan vaahtomuovi-, joustin- ja runkopatjoille sekä jenkkisängyille. Lue lisää GOLD-patjojen kokeilemisesta

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Mikäli palautat tuotteet myymälään
Palautus myymälään on nopeampi vaihtoehto.

Myymälä voi yleensä maksaa palautuksen sinulle välittömästi, mikäli tilauksesi on maksettu verkkomaksulla tai pankkikortilla. Mikäli tilaus on maksettu pankkikortilla, otathan maksukortin mukaasi palautusta varten.

Mikäli tilaus on maksettu jollakin Resurs Bankin maksuvaihtoehdoista, hoitaa Resurs Bank rahojen palautuksen. Mikäli laskusi on vielä maksamatta, voit jättää sen maksamatta (mikäli eräpäivä ei ole umpeutunut). 

Mikäli palautat tuotteet Postin välityksellä
Postin kautta palautusprosessi kestää noin pari viikkoa. Rahat palautetaan sinulle, kun palautus on saapunut meille ja se on käsitelty. Mikäli tilaus on maksettu jollakin Resurs Bankin maksuvaihtoehdoista, hoitaa Resurs Bank rahojen palautuksen. Mikäli laskusi on vielä maksamatta, voit jättää sen maksamatta (mikäli eräpäivä ei ole umpeutunut). 

 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Kun ostat JYSK.fi verkkokaupasta, tilauksella on 14 päivän peruutusoikeus, joka lasketaan postipaketin saapumisesta Postin toimipisteeseen tai kotiinkuljetuksen saapumisesta toimitusosoitteeseen.

Peruutusoikeus tarkoittaa, että voit peruuttaa tilauksen kokonaisuudessaan ja saada hyvityksen tuotteen hinnasta sekä verkkokaupan tuotteiden toimituskuluista. Peruutus on tehtävä lähettämällä peruutuslomake 14 päivän sisällä siitä, kun tilauksesi on saapunut Postin toimipisteeseen (postipaketti) tai kun se on saapunut sinulle (kotipaketti / kotiinkuljetus). 

Peruutukseksi ei riitä pelkkä paketin noutamatta jättäminen. Mikäli pakettia ei noudeta saapumisilmoituksessa ilmoitetussa ajassa, emme palauta tilauksen toimituskustannuksia.

Tilatut tuotteet on palautettava alkuperäiskunnossaan JYSKille 14 päivän kuluessa siitä, kun tilaus on peruutettu ja tätä koskeva peruutuslomake on toimitettu JYSKille.

Posti- tai kotipakettina toimitetun verkkokaupan tilauksen voit palauttaa viemällä tuotteet toimituspakkauksessaan lähimpään Postin toimipisteeseen. Kun kerrot Postille, että kyseessä on JYSKin asiakaspalautus (sopimusnumero 636618), palauttaa Posti lähetyksen meille. Otathan palautuskuitin talteen ja säilytät sitä siihen saakka, kunnes saat vahvistuksen palautuksen käsittelystä. 

Mikäli verkkokaupan tilauksesi toimitettiin kotiinkuljetuksena (huom, ei kotipaketti), voimme järjestää tuotteille noudon. Ole tässä tapauksessa viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voit halutessasi palauttaa tuotteet myös suoraan lähimpään JYSK-myymälääsi.  Mikäli asioit myymälässä, ota mukaasi ostostesi kuitti. Mikäli olet maksanut tilauksen kortilla, ota mukaasi ko. kortt
i.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Liitä tiedostot tähän kenttään yhdellä kertaa.
Tiedostomuodot: png jpg gif pdf doc docx.

Reklamaatio

Vastaus

Kaikilla tuotteillamme vähintään on kahden (2) vuoden tuotetakuu ellei tuotteessa ole mainintaa pidennetystä takuusta. Takuu ei koske yrityksen julkiseen käyttöön tulevia tuotteita.

Reklamaatio on esitettävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisen jälkeen.
Reklamaation voit tehdä joko lähimmässä JYSK-myymälässäsi tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli teet reklamaation paikan päällä JYSK-myymälässä
Ota viallinen tuote mukaasi. Mikäli sinulla on kuitti tallessa, ota se mukaasi. Verkkokauppaostoksen kuitin löydät sähköpostistasi. Näet lähimmän JYSK-myymäläsi sijainnin tästä linkistä.

Mikäli tuotteen suuren koon vuoksi sinulla on vaikeuksia kuljettaa tuote myymälään, tee reklamaatio sähköisesti. Ohjeet näet alta. 

Mikäli teet reklamaation sähköisesti
Ota yhteys asiakaspalveluumme chatin tai sähköpostin välityksellä. 

Tarvitsemme sinulta seuraavat tiedot: 

  • Yhteystietosi
  • Mikä vika on ja koska havaitsit vian
  • Kuvia, joista tuotteen vika/ongelma ilmenee. Ota myös vähintään yksi kuva, jossa koko tuote näkyy.
  • Kuvan ostokuitista. Mikäli sinulla ei ole kuittia ostoksestasi, valmistaudu kertomaan, mistä myymälästä tuote on ostettu ja arvioitu ostoajankohta muutamien viikkojen tarkkudella. Verkkokauppaostoksen kuitin voimme etsiä järjestelmästämme. 

Antamalla kaikki tarvittavat tiedot heti ensimmäisellä yhteydenotolla, nopeutat asiasi käsittelyä.
 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Pyrimme pakkaamaan ja lähettämään tuotteet siten, että ne kestävät kuljetuksen. Tästä huolimatta tuote voi joskus vaurioitua kuljetuksessa. Yleensä kuljetusyhtiömme huomaa vauriot ennen tuotteen toimittamista, ja saamme tuotteen vaihdettua ennen kuin se toimitetaan sinulle.

Mikäli kuitenkin huomaat toimitetun tuotteen olevan rikki, voit toimia kahdella tavalla:

  • Kieltäydy vastaanottamasta lähetystä. Tämä tarkoittaa sitä, että ilmoitat kuljetusyhtiölle, ettet halua vastaanottaa lähetystä. Pyydä kuljettajaa merkitsemään varauman rahtikirjaan vaurion takia. Tällöin kuljetusyhtiö palauttaa tuotteet meille. Ota viipymätttä yhteys asiakaspalveluumme, jotta voimme tilata tuotteen/tuotteet uudelleen sinulle. 
  • Vastaanota lähetys. Tarkista, että kuljettaja merkitsee varauman rahtikirjaan, eli merkitsee kuljetusvaurion rahtikirjaan. Ole tämän jälkeen yhteydessä asiakaspalveluumme.

Suosittelemme ottamaan kuvia avaamattomasta pakkauksesta mikäli epäilet, että paketin sisältö voi olla vahingoittunut. Kuvien avulla meidän on helpompi auttaa sinua ja saamme reklamoitua lähetyksen kuljetusyhtiölle. 

Toivomme, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme viipymättä, kun huomaat tuotteen vaurioituneen. Ei ole väliä huomasitko vaurion vastaanottaessasi lähetystä vai vasta avattuasi paketin.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Olemme pahoillamme, mikäli olemme lähettäneet sinulle vääriä tuotteita / et ole saanut kaikkia tuotteita.

Otathan yhteyden asiakaspalveluumme ja valmistaudu kertomaan seuraavat tiedot: 
-Tilausnumerosi
-Mitä tuotteita olet saanut
-Mitä sinulta puuttuu (jos puuttuu) 
-Montako pakettia sait? 
-Olivatko paketit ehjiä? 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Liitä tiedostot tähän kenttään yhdellä kertaa.
Tiedostomuodot: png jpg gif pdf doc docx.