Yleiset ehdot

Seuraavat myynti- ja toimitusehdot koskevat kaikkia Suomessa JYSK.fi-verkkokaupassa tai JYSK-myymälässä tehtyjä ostoksia. Kaikki JYSK.fi-verkkokaupassa tai JYSK-myymälässä tehdyt ostosopimukset tehdään suomeksi. Alle 18-vuotiaat eivät voi tehdä ostoksia JYSK.fi-verkkokaupassa.

Y-tunnus: 10005147


Päivitetty viimeksi: 2022-11-26

1. TUOTTEIDEN HINNAT

Yksittäisten tuotteiden hinnat näytetään tuoteluettelossa, tuotesivulla ja ostoskorissa.

  • Yksittäisen tuotteen hinta Suomen JYSK-myymälässä ja JYSK.fi-verkkokaupassa on sama.
  • Yksittäisen tuotteen hinta sisältää arvolisäveron.
  • Yksittäisen tuotteen hinta ei sisällä rahtimaksuja, sillä rahdin hinta riippuu tilauksen sisällöstä. Näet lisätietoja toimituksesta täältä.  
  • JYSK pidättää oikeuden tuotteiden loppumiseen sekä paino- ja hinnoitteluvirheisiin. Tämä koskee niin painettuja julkaisuja (tarjouslehdet ja muut katalogit) kuin mitä tahansa JYSK.fi-sivuilla olevaa tietoa. Mahdolliset hinnoitteluvirheet korjaamme mahdollisimman nopeasti.
  • Kaikki hinnat ovat päiväkohtaisia ja niitä päivitetään jatkuvasti.
  • Maksat ostohetkellä voimassaolevan hinnan.

Pidätämme oikeuden perua tilauksen, kun tilatussa tuotteessa on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä JYSK-verkkokaupassa siten, että ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri, tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

Jos peruutamme tilauksesi, annamme sinulle täyden hyvityksen jo maksetusta summasta mukaan lukien rahtikustannukset.

HINTATAKUU

Meille on tärkeää, että voit tehdä huoletta ostoksia JYSKissä. Siksi tarjoamme kaikille tuotteillemme hintatakuun.

Mikäli löydät JYSKistä ostamasi tuotteen edullisempaan hintaan (JYSKistä tai jostakin muusta myymälästä) 30 päivän sisällä ostohetkestä tai tuotteen toimituksesta, saat hyvityksenä hintojen erotuksen arvoisen lahjakortin. Voit käyttää lahjakortin kaikissa Suomen JYSK-myymälöissä ja verkkokaupassa JYSK.fi. Hintatakuumme koskee kaikkia Suomessa olevia myymälöitä ja verkkokauppoja. Mikäli olet ostanut tuotteet myymälästä, saat hintatakuu-lahjakortin vain myymälästä. Muistathan ottaa kuitin mukaan. Verkkokaupasta tehtyjen ostosten hintatakuun saat puolestaan olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Hintatakuun ehdot:

  • JYSKin hintatakuu koskee kaikkia täysin identtisiä tuotteita. Katso "poikkeukset"-kohta alta 
  • Sinun tulee pyytää hintatakuuta 30 päivän sisällä ostohetkestä tai toimituksesta 
  • Hinta, johon vedotaan tulee olla voimassa sillä hetkellä, kun hintatakuuta pyydetään
  • Sinun tulee voida esittää todiste ostostasi JYSKissä (alkuperäinen kuitti)
  • Sinun tulee voida esittää todiste kilpailijalta. Esimerkiksi kampanjalehti, linkki tarjoukseen tai jokin muu vastaava todiste

Poikkeukset:

  • Tuotteet, jotka eivät ole identtisiä eivät kuulu hintatakuuseen. Tuotteen tulee olla sama malli ja siinä tulee olla samat tekniset ominaisuudet, kuten sama brändi ja valmistaja, sama väri, samat mitat,  samat lisätarvikkeet, sama koko, sama sisältö jne. - eli 100% identtinen tuote.
  • Hintatakuu ei kata valikoimasta poistuvia tuotteita, avajais- ja uudelleenavajaistarjouksia,  esittelykappaleita, erikoistilauksia tai sesonkien päättyessä poistomyynnissä olevia tuotteita.
  • Hintatakuu ei kata palveluita, kuten toimituksia, erikoistarjouksia toimituksista jne.
  • Hintatakuu koskee vain yksityishenkilöiden tekemiä ostoksia

Mikäli olet ostanut tuotteen verkkokaupasta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tilausnumerosi kanssa hyödyntääksesi hintatakuun.

Mikäli olet ostanut tuotteet myymälästä, vierailethan missä tahansa Suomen JYSK-myymälässä alkuperäisen kuittisi kanssa hyödyntääksesi hintatakuun.

2. MAKSAMINEN

Ostoskorissa näet ostoksesi kokonaissumman sisältäen arvolisänveron sekä toimituskulut. Tämä on ostoksesi loppusumma.

JYSK.fi-verkkokaupassa voit maksaa seuraavilla maksutavoilla:

KORTTIMAKSU

Voit maksaa JYSK.fi-verkkokaupassa ostamasi tuotteet seuraavilla pankki-/luottokorteilla:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Mastercard Debit
  • Maestro
  • Eurocard

Luottokortilla maksaminen on riskitöntä, sillä luottoyhtiö tarjoaa suojan väärinkäytöksiä ja tuotevirheitä kohtaan.

Maksu suoritetaan käyttäen salattua ja suojattua yhteyttä varmistaaksemme, ettei maksutietosi päädy kolmannelle osapuolelle. Maksusi suoritetaan ja turvataan maksukumppanimme kautta. Takaamme, ettemme talleta mitään luottokorttitietoja omalle serverillemme. Lisäksi JYSK Suomella ei ole missään vaiheessa pääsyä luottokorttitietoihin. 

Maksamista varten sinun on syötettävä seuraavat tiedot:

Kortin numero (16 numeron sarja kortin etupuolella)

Voimassaoloaika (kortin etupuolella)

Varmennusnumero (kolme numeroa kortin takapuolella)

Verkkopankki

Voit maksaa ostoksesi JYSK.fi-verkkokaupassa myös suoraan verkkopankin kautta. Maksun välittää Paytrail Oyj ja heidän kautta voit maksaa valittujen pankkien verkkomaksuilla.

Resurs Bank

Voit maksaa JYSK.fi-verkkokaupassa tekemäsi ostokset myös Resurs Bankin tarjoamilla maksutavoilla. Maksutapoja ovat JYSK-tili, lasku ja osamaksu. Mikäli sinulla on jo JYSK-tilikortti, voit maksaa ostoksesi myös JYSK-tilikortillasi.

Lisätietoja näistä maksutavoista löydät täältä: lasku, osamaksu ja JYSK-tili.

MOBILE PAY

JYSK.fi-verkkokaupassa voit maksaa MobilePay-sovelluksella. Sovelluksen voit ladata helposti sovelluskaupastasi. Maksaminen MobilePaylla on helppoa, turvallista ja maksutonta.

3. TILAUSVAHVISTUS

Kun olet tehnyt tilauksesi, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilausvahvistus sisältää seuraavat tiedot:

Missä tahansa vaiheessa ennen kuin tilaus on vastaanotettu, me voimme kieltäytyä toimittamasta tuotetta sinulle. Mikäli kieltäydymme toimittamasta tuotetta sinulle, ja maksu on jo suoritettu, hyvitämme sinulle täyden hinnan jo maksamastasi summasta vaihto- ja palautusoikeuden mukaisesti.

Yritämme varmistaa, että meillä on aina varastossamme riittävä määrä tuotetta ja ilmoitamme sinulle, mikäli tuote on loppunut. Mikäli kaikista varmisteluista huolimatta emme voi toimittaa jotain tiettyä tuotetta, emme ole vastuussa muusta kuin maksun peruuttamisesta.

Saatamme asettaa rajoituksia tuotteiden maksimiostomääriin liittyen. Mikäli yrität ostaa samaa tuotetta enemmän kuin rajoitus sallii, saat meiltä ilmoituksen vähentää tuotteiden määrää, joita olet ostamassa.

Mikäli haluat meidän lähettävän tilausvahvistuksesi uudelleen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

4. MAKSUKUITTI

Kun tilauksesi on lähetetty, saat sähköpostiisi maksukuitin, joka sisältää seuraavat tiedot:

Mikäli tilaamasi tuote vaatii erityistä huoltoa, hoito-ohje on liitteenä Maksukuitti-sähköpostissa. Kuitti toimii myös takuutodistuksena. Mikäli olet antanut meille matkapuhelinnumerosi tilauksen teon yhteydessä, saat tekstiviestin, kun tilauksesi on lähetetty varastoltamme.

5. TOIMITUS

Tarjoamme erilaisia toimitusvaihtoehtoja:

1. Toimitus JYSK-myymälään – ei toimituskuluja

Sinulla on kaksi erilaista vaihtoehtoa, joiden avulla voit noutaa tilauksesi lähimmästä JYSK-myymälästäsi toimituskuluitta.

Click & Collect-palvelu on käytössä kaikille JYSK-myymälöissä oleville tuotteille. Jos valitset Click & Collect-palvelun, saat 30 minuutin kuluessa myymälästä vahvistusviestin kun tilauksesi on noudettavissa. Sinun tulee noutaa tilaus myymälän aukioloaikojen puitteissa kahden päivän kuluessa. Tuotteet maksetaan myymälässä paikanpäällä noutaessasi tilausta.

Toimitus myymälään Voit tilata useimpia verkkokauppamme tuotteita myymälään toimitettuna, mikäli tilauksesi loppusumma ylittää 150 euroa. Toimitusaika verkkokaupan varastoltamme myymälään on noin 14-21 arkipäivää. Saat tekstiviestillä ja sähköpostilla ilmoituksen, kun tilauksesi on saapunut myymälään.

2. Toimitus haluamaasi osoitteeseen – toimituskulut lisätään hintaan

JYSK toimittaa verkkokaupasta tehtyjä tilauksia kaikkialle Suomeen, poislukien Ahvenanmaa. Osaan Suomea on mahdollista tilata vain postipakettina toimitettavia tuotteita. Toimitustapa ja toimituksen hinta määräytyy tuotteiden koon, painon, määrän ja osoitteen mukaan.

Toimitustavat ovat:

- Postipaketti pienille tuotteille ja tilauksille – esim. peitoille, pyyhkeille ja pienille huonekaluille

- Kotiinkuljetus suurille tuotteille tai tilauksille – esim. patjoille, sängyille ja suurille huonekaluille

Suosittelemme, että syötät matkapuhelinnumerosi tilausta tehdessäsi, jotta asiakaspalvelumme tai kuljetusyhtiö voi tarvittaessa olla sinuun yhteydessä myös tekstiviestein.

Varmista, että ilmoittamasi tiedot (nimi, osoite) ovat oikein tilausvahvistuksellasi.

Toimitusviiveet ovat mahdollisia kiireaikoina sekä haastavista sääolosuhteista johtuen.

Olet vastuussa pakkausmateriaalien hävittämisestä.

POSTIPAKETTI (pienet tuotteet):

Postipaketti toimitetaan 3-7 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Pienikokoisia tuotteita ovat esimerkiksi peitot, pyyhkeet ja pussilakanasetit. Paketin paino voi olla enintään 35 kg ja koko enintään 180x80x60cm.

Postipaketit toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen. Mikäli valitsemasi toimipiste on täynnä, Posti toimittaa tilauksen lähimpään vapaana olevaan. Saat testiviestillä saapumisilmoituksen, kun lähetyksesi on saapunut toimipisteeseen noudettavaksi. Postipaketit ovat noudettavissa Postin toimipisteestä seitsemän (7) vuorokautta niiden saapumisesta. Mikäli pakettia ei noudeta määräajassa, palautuu paketti meille.

Kotipaketti

Kotipaketti on pienille tuotteille tarkoitettu kotiinkuljetuspalvelu. Kotipaketin enimmäismitat ovat 300x120x60 cm ja 35 kg. Posti on yhteydessä sopivan toimitusajankohdan löytämiseksi. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä.

TOIMITUSILMOITUKSET
  • Kun tilauksesi on pakattu ja lähetetty varastoltamme, saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, jonka liitteenä on kuitti ja josta käy ilmi myös lähetyksen seurantatunnus.
  • Lisäksi saat tekstiviestin, että pakettisi on lähetetty.
  • Mikäli toimituksessa tulee viiveitä, olemme sinuun yhteydessä.

KOTIINKULJETUS (suurikokoiset tuotteet / useaan kolliin pakatut tuotteet):

Kotiinkuljetuksen toimitusaika on 7-12 arkipäivää tilauksesta. Suuria tuotteita ovat esimerkiksi vaatekaapit ja runkopatjat.

Postin kotiinkuljettaja toimittaa kotiinkuljetustuotteet ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen. Posti toimittaa kuljetuksen aina vähintään ensimmäisen kynnyksen yli. Huolehdit itse pakkausmateriaalien asianmukaisesta hävittämisestä.

Posti ottaa yhteyttä ja sopii toimitusajan lähempänä toimitusajankohtaa. Saat silloin tiedon toimitusajankohdasta, jolle määritetään yleensä neljän tunnin aikajänne. Lisäksi Postin kotiinkuljettaja soittaa sinulle toimituspäivänä noin tuntia ennen toimitusta. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä.

Mikäli haluat palauttaa tilauksesi, sen täytyy olla valmiiksi pakattuna, jotta Posti voi noutaa sen sinulta. Noudon tuotteelle voit tilata JYSKin asiakaspalvelusta. Lisätietoja palautuksesta ja vaihdosta löydät täältä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.  

TOIMITUSILMOITUKSET
  • Kun tilauksesi on pakattu ja lähetetty varastoltamme, saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, jonka liitteenä on kuitti ja josta käy ilmi myös lähetyksen seurantatunnus.
  • Lisäksi saat tekstiviestin, että pakettisi on lähetetty.
  • Mikäli toimituksessa tulee viiveitä, olemme sinuun yhteydessä.

TOIMITUKSET MUUALLE KUIN MANNERSUOMEEN

Seuraaviin postinumeroihin ei valitettavasti ole saatavana kotiinkuljetuspalvelua, vaan ainoastaan postipaketti (enintään 35 kg) toimitettuna lähimpään Postin toimipisteeseen:

00190 Helsinki, 21140 Rymättylä, 21150 Röölä, 21195 Velkua, 21650 Lillandet, 21670 Pärnäinen, 21680 Nötö, 21720 Korpoström, 21740 Utö, 21750 Norrskata, 21760 Houtskari, 21770 Moussala, 23390 Iniö, 25640 Förby, 25910 Vänoxa, 25930 Kasnäs, 25940 Hiittinen, 25950 Rosala, 25960 Högsåra, 90480 Hailuoto.

Ahvenanmaalle emme tällä hetkellä toimita laisinkaan.

TILAUKSEN VASTAANOTTAMINEN

Kun vastaanotat tilauksesi:

  • varmistathan, että vastaanotat rahtikirjassa ilmoitetun määrän kolleja/paketteja
  • tarkistat, ettei paketissa/paketeissa ole selkeitä tai näkyviä vaurioita

Mikäli osa paketeista puuttuu, reklamoi tästä välittömästi kuljettajalle. Kaikki poikkeamat toimituksessa, olivatpa ne kuinka pieniä tahansa, tulee raportoida välittömästi JYSKin asiakaspalvelulle.

VAURIOITUNEET TUOTTEET

Mikäli laatikot/paketit näyttävät vaurioituneelta, me suosittelemme:

  • Kieltäydy vastaanottamasta toimitusta ja pyydä kuljettajalta rahtikirjaan merkintä vaurioista
  • Vastaanota toimitus, mutta varmista, että kuljettaja merkitsee kuljetusvaurion rahtikirjaan.
  • Ota kuva/kuvia pakkauksesta ja vaurioista

Tällä tavalla voimme selvittää tarkan syyn vauriolle ja välttää vastaavia tapauksia tulevaisuudessa. Kaikissa tapauksissa otathan välittömästi yhteyttä JYSK-asiakaspalveluun.

6. VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

Rajoittamaton palautusoikeus.

Jos muutat mielesi, tuotteen palautus tai vaihto JYSKissä on helppoa. Tarjoamme täyden hyvityksen ilman aikarajaa tuotteille, jotka palautetaan kuitin kanssa. Tämä koskee sekä myymälöistä että verkkokaupasta ostettuja tuotteita (koskee myös kampanjatuotteita).

Huomioithan seuraavat asiat:

  • Jos sinulla ei ole kuittia ostosta, tarjoamme sinulle vaihdon toiseen tuotteeseen tai lahjakortin.
  • Jos palautat tuotteen, joka on vahingoittunut tai käytetty tavalla, joka merkittävästi alentaa sen arvoa, pidätämme oikeuden hyvityksen alentamiseen.
  • Jos haluat palauttaa tuotteen, joka on vahingoittunut tai käytetty tavalla, joka alentaa tuotteen arvoa merkittävästi, pidätämme oikeuden hylätä palautuksen.
  • Tilaustyönä tehdyillä tuotteilla, kuten erityismittaisilla kankailla, patjoilla tai vaatekaapeilla on yleensä alentunut palautusarvo
  • Jos palautat JYSK.fi-verkkokaupasta ostamasi tuotteen JYSK-myymälään tai järjestät palautuksen itse muilla tavoin, palautamme alkuperäiset rahtikustannukset. Jos toivot JYSKin järjestävän palautuksen puolestasi, emme palauta alkuperäisiä rahtikustannuksia sinulle, sillä tämä kattaa tuotteen palautuksen kustannukset. Myymäläostoksien rahtikustannuksia emme palauta missään tilanteessa.
  • Lisäksi tarjoamme 100 päivän testiajan GOLD-patjoille. Lue lisää GOLD-patjoistamme.

PERUUTUS 14 PÄIVÄN SISÄLLÄ TAVARAN VASTAANOTTAMISESTA

Mikäli haluat peruuttaa JYSK.fi-verkkokaupan tilauksesi 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta, otathan yhteyttä JYSKin asiakaspalveluun ja kerrot tilausnumerosi, jota peruutus koskee. Tilauksen arvo hyvitetään tällöin sinulle kokonaisuudessaan (tuotteet + mahd. toimituskulut).

Alla on palautuslomake, jonka voit lähettää meille. Postipaketin voi palauttaa Postin toimipisteeseen lomakkeen lähettämisen jälkeen. Tarvitset palautusta varten asiakaspalautustunnuksen 636618.

PALAUTUSLOMAKE

7. REKLAMAATIOT

Tarjoamme kaikille tuotteillemme kahden (2) vuoden takuun. Takuu alkaa toimituksen vastaanottoajankohdasta.

  • Onko tuotteessasi materiaali- / valmistusvirhe?
  • Puuttuuko tilauksestasi osia?
  • Onko tilaus vahingoittunut toimituksessa?
  • Onko sinulla jotain muuta reklamoitavaa?

Vieraile jossakin JYSK-myymälässä tuotteen ja kuitin kanssa tai vaihtoehtoisesti ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetä meille myös kuva/kuvia, joista vika ilmenee. Mainitsethan viestissä myös tilausnumerosi, jotta voimme käsitellä asian mahdollisimman nopeasti.

Huomioithan, että reklamaatio on esitettävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisen jälkeen. Mikäli JYSK hyväksyy reklamaation, tarjoamme sinulle korvaavaa tuotetta tai hyvitämme tuotteen arvon sinulle.

Virhevastuu

JYSK vastaa tuotteistaan lakisääteisen virhevastuun mukaisesti riippumatta siitä, onko tuotteelle myönnetty takuuta vai ei.

Erimielisyydet

Erimielisyystilanteissa sovelletaan Suomen lainsäädäntöä ja kuluttajasuojalakia.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Voit jättää reklamaation myös Euroopan komission verkkovälitteiseen riidanratkaisuun. Tämä koskee erityisesti kuluttajia, jotka asuvat Suomen ulkopuolella toisessa EU-maassa. Jätä valitus tästä. Valituksessa tulee käydä ilmi sähköpostiosoitteemme asiakaspalvelu@jysk.com.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

8. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

Meille on tärkeää, että voit tehdä turvallisesti ostoksia JYSK.fi -verkkokaupassa. JYSK on vastuussa kaikista tiedoista ja noudattaa yleistä tietosuojamääräystä (GDPR).

Henkilötietosi talletetaan JYSK Tanskalle ja tietoihin on pääsy tarpeen vaatiessa JYSK Groupin yksiköillä ympäri maailman. Tiedot on talletettu turvallisesti palveluntarjoajan toimesta.

Voit milloin tahansa

  • jättää valituksen valvontaviranomaiselle (esim. Suomen viestintävirasto)
  • pyytää henkilötietojen saamista, oikaisemista tai poistamista
  • rajoittaa tai vastustaa henkilötietojen käsittelyä
  • pyytää tietojen siirtoa, mikäli tarkoituksenmukaista

Saat pyydettäessä lisätietoja henkilötiedoistasi jäsennellyssä, yleisesti käytössä olevassa ja koneella luettavassa muodossa ottamalla yhteyttä JYSK-asiakaspalveluun.

Pyydämme huomioimaan, että tietosuojan taso, joka tällä hetkellä on käytössä ja vaadittu EU:n ulkopuolisissa maissa ei ole Euroopan Unionin nykyisin soveltaman ja vaatiman tietosuojatason mukainen. Tietojen siirto JYSK Groupin yksiköiden välillä perustuu tiedonsiirtosopimukseen tai muuhun sovellettavaan oikeusperustaan. 

Me JYSK Suomella olemme sitoutuneita noudattamaan nykyisiä sääntöjä ja lakeja. Mikäli olet hyväksynyt jonkin seuraavista palveluista, pidätämme oikeuden lähettää sinulle päivityksiä käyttöehtoihimme liittyen, riippumatta siitä onko meillä suostumuksesi. Emme lähetä sinulle mitään muuta informaatiota.

Henkilötietojen keräys ja käsittely

JYSK OY kerää tietoja

  • kun vierailet ja ostat JYSK.fi -sivustolla
  • puhelimitse tai myymälöissämme
  • kun osallistut kyselyihin, kilpailuihin tai kampanjoihin
  • kun otat yhteyttä asiakaspalveluumme myymälässä, verkossa tai puhelimitse
  • kun luot käyttäjäprofiilin JYSK.fi –sivustolle
  • kun tilaat uutiskirjeen
  • kun olet antanut arvostelun tuotteellemme
     

Millaista informaatiota JYSK OY kerää ostoksesi yhteydessä?

Verkkokaupan ja asiakastyytyväisyyden nimissä, kohdennetun verkkomarkkinoinnin, tuotteidemme ja palveluidemme kehittämisen yhteydessä, hallinnollisten ja sisäisten liiketoiminnan kehityksen yhteydessä. JYSK Oy, y-tunnus 1000514-7, voi kerätä ja prosessoida seuraavia henkilötietoja sinusta:

  • nimi
  • postinumero
  • matkapuhelinnumero
  • sähköpostiosoite
  • IP-osoite, josta ostos tehdään
  • valittu myymälä, johon toimitus tehdään
  • yritys

Kaikkia tietoja käsitellään luottamuksellisina tiedoina. JYSKin henkilötietojen käsittely perustuu seuraaviin oikeusperustoihin:

  • Välttämättömyys sellaisen sopimuksen täyttämiselle, jonka osapuolena rekisteröidy on (esim. osto JYSK.fi)
  • Käsittely on välttämätöntä JYSKille asetettujen lakisääteisten velvoitteiden noudattamiseksi (esim. Kirjanpitolakien noudattamiseksi)
  • Käsittely on välttämätöntä JYSKin oikeutettujen etujen kannalta (esim. Sisäiset liiketoimintotarkoitukset, kuten sivustomme parantaminen tai palveluidemme ja tuotteidemme parantaminen ja petosten havaitseminen)
  • Suostumuksesi (uutiskirjeet, rekisteröitynyt käyttäjä)

Käytämme sähköpostiosoitettasi linkkinä tilauksesi loppuun saattamiseksi ja kyselyihin. Jos haluat saada uutiskirjeemme, se vaatii sinulta suostumuksen.

Emme käytä puhelinnumeroasi ottaaksesi sinuun yhteyttä myyntitarkoituksessa. Otamme sinuun yhteyttä puhelimitse vain, jos tilauksessa on ongelmia ja / tai saadaksesi tietoa toimituksesta.

Henkilötietojasi voidaan käyttää poliisitutkinnan yhteydessä, koska ilmoitamme väärien maksujen suorittamisesta poliisille. Jaamme tili- ja muita henkilökohtaisia ​​tietoja, kun pidämme sitä tarpeellisena sovellettavien lakien noudattamiseksi ja varkauksien ja petosten ehkäisemiseksi, esimerkiksi luottokorttien yhteydessä.

JYSK siirtää henkilötietoja vain toimituksiin liittyville operaattoreille. Tarvittaessa JYSK siirtää henkilötietoja merkityksellisille tavarantoimittajille. JYSK ei siirrä, myy tai tee millään muulla tavalla henkilökohtaisia ​​tietojasi kolmansien osapuolten saataville.

Tallennamme henkilötietojasi vain niin kauan kuin se on tarpeen tässä tietosuojakäytännössä kuvattuihin tarkoituksiin. Säilytysajat riippuvat tietojen tyypistä ja siitä syystä, miksi keräsimme ja tallensimme tietojasi aluksi. Tarkastelemme jatkuvasti säilytysjaksojamme ottaen huomioon syyt henkilötietojesi käsittelyyn ja oikeudellinen perusta siihen.

Maksu JYSK.fi –sivustolla

Tehdessäsi ostoksia JYSK.fi-verkkokaupassa, maksu tehdään turvattua yhteyttä pitkin, joka varmistaa, etteivät maksutietosi päädy asiattomien käsiin. Lue lisää maksamisesta täältä.

Kun ostat JYSK-myymälästä

Käytämme videovalvontaa myymälöissämme. Teemme sen varmistaaksemme työntekijöidemme turvallisuuden, estääksemme rikollisuuden ja toimittaaksemme todisteita ja siten tietoja poliisitutkimusten käyttöön rikollisten toimien yhteydessä. Videotallenteita säilytetään turvallisissa ympäristöissä ja turvallisuushenkilöstön rajoitetulla pääsyllä.

Evästeet

Haluamme tarjota käyttöösi käyttäjäystävällisen verkkosivuston, jossa on sinua kiinnostavaa tietoa. Siksi käytämme tekniikkaa, jolla voimme kerätä, käsitellä ja lajitella tietoja verkkosivustomme käyttötavoista. Keräämme tietoja evästeiden avulla. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallentuu tietokoneellesi. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että verkkosivustomme muistaa sinut, jos käyt sivuillamme useita kertoja ja, että voimme kerätä tilastotietoja siitä, miten sinä ja muut vierailijat käyttävät verkkosivustoamme.

Käytämme evästeitä myös eri yhteistyökumppaneilta saadaksemme tietoa siitä, millä verkkosivujemme osioilla käyttäjät vierailevat. Katso yksityiskohtaiset tiedot yksittäisten evästeiden tarjoajista, voimassaoloajoista ja tarkoituksista täältä

Voit muuttaa suostumustasi evästeiden hyväksymiseen milloin tahansa. Muuta suostumuksesi täällä. Voit poistaa evästeet milloin tahansa. Osoitteesta https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/löydät oppaan, kuinka se tehdään eri selaimissa. Evästeasetukset poistetaan automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

Huomioithan, että verkkosivustollamme on joitakin osioita, joita et voi käyttää, mikäli olet kieltänyt verkkoselainta hyväksymästä evästeet.

Osa kerätyistä tiedoista voidaan julkaista anonyymisti, esimerkiksi tietoina käyttäjien määrästä verkkosivustolla. Tiedot asiakkaistamme ovat tärkeä osa liiketoimintaa, emmekä myy tai jaa näitä tietoja muiden kanssa ilman suostumustasi.

9. KUN TILAAT UUTISKIRJEEMME

Toimittaaksemme uutiskirjeitä, JYSK Oy, 1000514-7, kerää ja käsittelee seuraavia henkilötietoja sinusta:

  • Sähköpostiosoite
  • Nimi
  • Postiosoite (valinnainen)
  • Syntymäaika (valinnainen)
  • Sukupuoli (valinnainen)

Tallennamme tietosi tietokantaan suojatulle palvelimelle. Vain JYSKin verkkopalveluista vastaava henkilö ja ulkoinen yhteistyökumppanimme pääsevät käsiksi tietoihisi. Takaamme, ettemme luovuta tai myy sähköpostiosoitettasi muille yrityksille.

Lähetämme uutiskirjeitä vain vastaanottajille, jotka ovat sen tilanneet. Käytämme niin sanottua tuplavarmistusta, joten muut eivät voi lisätä sähköpostiosoitettasi tilaajalistalle.

Tilattuasi uutiskirjeemme, voit odottaa saavasi 1-4 viikoittaista uutiskirjettä sähköpostitse JYSK Suomelta. Uutiskirje sisältää uusimpia tarjouksia, uutisia ja tietoa tämänhetkisistä kampanjoista JYSK Suomen tuotevalikoimassa. Rekisteröidyttyäsi hyväksyt myös vastaanottamaan palveluilmoituksia mukaan lukien muistutuksia JYSK.fi-verkkokaupan keskenjätetyistä ostoksista, kyselyitä aiempiin tilauksiisi liittyen ja sähköposteja, jotka sisältävät ehdotuksia JYSKin tuotteista, jotka saattaisivat sopia sinulle.

Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin tahansa klikkaamalla uutiskirjeidemme lopusta löytyvää linkkiä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos et ole osoittanut kiinnostusta uutiskirjeitämme kohtaan 3 kuukauden aikana, pidätämme oikeuden lopettaa uutiskirjeiden lähettämisen sinulle toimettomuuden seurauksena. Voit tietysti tilata uutiskirjemme uudelleen milloin tahansa.

JYSK OY säilyttää henkilötietojasi kunnes peruutat suostumuksesi/tilauksesi.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusta on myöntämäsi suostumus.  

10. LAHJAKORTIT

Voit ostaa JYSK-lahjakortin osoitteesta www.jysk.fi.

Ostamalla JYSK-lahjakortin hyväksyt lahjakorttien ostoon liittyvät yleiset ehdot.

Voit käyttää lahjakorttia maksuvälineenä maassa, josta se on ostettu. Voit ostaa lahjakortilla tuotteita sekä JYSK-verkkokaupassa että JYSK-myymälöissä. Lahjakortilla ei voi ostaa uusia lahjakortteja. Jos lahjakortin summa on pienempi kuin ostostesi summa, on sinun maksettava jäljelle jäävä summa jollakin muulla maksutavalla. 

Mikäli olet maksanut JYSK.fi-verkkokaupan tilauksen lahjakortilla ja haluat perua tilauksen, saat uuden lahjakortin tilalle. Esimerkiksi mikäli osa tilauksesta on maksettu lahjakortilla ja osa luottokortilla, palautamme saman suuruiset summat samoille maksutavoille.

Mikäli olet maksanut lahjakortilla myymälässä ja haluat perua/palauttaa tilauksen/ostoksesi, saat uuden lahjakortin tilalle.

Lahjakortilla maksamiseen ei tarvita henkilötodistusta. Lahjakortti voidaan mitätöidä, jos se on kadonnut tai esimerkiksi varastettu. JYSK ei korvaa kadonneita lahjakortteja.

Lahjakortin vähimmäissumma on 15€ ja enimmäissumma on 750€.

Lahjakortti on voimassa viisi (5) vuotta lahjakortin päiväyksestä.

11. TYÖNHAKIJAT

JYSK huolehtii ja on vastuussa antamiesi henkilötietojen tietoturvasta ja suojauksesta. Työnhakulomakkeella keräämme tietoja sinusta ja osaamisestasi avoimien tehtävien täyttämiseksi. Antamiasi tietoja käsitellään luottamuksellisesti JYSK OY:n rekrytointiprosessin aikana. Työnhakulomake poistuu järjestelmästämme kolmen kuukauden päästä rekisteröinnistä.

Annat JYSK OY:lle luvan käsitellä hakulomakkeessa antamiasi tietoja työnhakuun liittyen. Jos sinut palkataan, tietojasi voidaan käyttää ja siirtää henkilöstöhallinnon järjestelmiin.

12. JYSK Yritysmyynnin tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Nämä yleiset ehdot koskevat JYSK yritysmyynnin kautta solmittuja tilauksia. JYSK Yritysmyynti on suunnattu vain yritysasiakkaille, järjestöille ja julkisille tahoille, joilla on voimassa oleva y-tunnus. Tarjous ja/tai tilausvahvistus on yrityskohtainen ja niin ikään salassa pidettävä. Tarjousta ja/tai tilausvahvistusta ei saa luovuttaa kolmansille osapuolille, ellei tästä ole erikseen sovittu JYSK Yritysmyynnin kanssa. 

Tilaaminen

Yritysasiakas voi tehdä tilauksen olemalla yhteydessä yritysmyyntiin tai paikan päällä JYSK-myymälässä. Yritysostoksia ei voi toistaiseksi tehdä JYSK.fi-verkkokaupassa. Tuotteiden tilaaminen tehdään pääsääntöisesti kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen yritysmyynti@jysk.com. Tilauksen voi tehdä myös JYSK-myymälässä voimassa olevan tarjouksen pohjalta. JYSK yritysmyynnin kautta tehdyssä tilauksessa tilaus on sitova kirjallisen tilausvahvistuksen jälkeen. JYSK hintatakuu ei koske yrityskauppoja.

Toimitus ja rahti

Myymälään tilatut tuotteet voidaan noutaa JYSK-myymälästä. Tilausta noutavan henkilön on todistettava henkilöllisyytensä tuotteiden noudon yhteydessä.  Kaikkia tuotteita ei pysty noutamaan myymälästä, tällaisia toimitusrajoitteita on esimerkiksi verkkokauppavalikoiman tuotteilla.

JYSK voi toimittaa tuotteet asiakkaalle, jolloin toimitus tulee sopia JYSK Yritysmyynnin tai JYSK-myymälän kanssa erikseen. Toimituskulut määräytyvät matkan ja tilattavien tuotteiden määrän mukaan. Toimituspäivä on se päivämäärä, jolloin tuote toimitetaan JYSK-myymälästä tai keskusvarastolta asiakkaalle. Toimitus tapahtuu ennalta sovitun aikataulun mukaisesti JYSK-myymälästä tai keskusvarastolta. Toimitusaikataulua tulee tiedustella JYSK Yritysmyynnistä tai suoraan tilausta toimittavasta JYSK-myymälästä. Myymälään tilatut toimitukset ovat noudettavissa myymälöiden aukiolojen puitteissa. JYSK-myymälöiden aukioloajat löydätte osoitteesta www.jysk.fi/myymalat.

Toimituksen viivästyminen

Toimitusaika on tavallisesti noin 5–8 arkipäivää siitä, kun JYSK Yritysmyynti vahvistaa tilauksen. Asiakas voi irtisanoa tilauksen kirjallisesti, mikäli toimitus on JYSK Oy:stä johtuvien toimitusvaikeuksien vuoksi viivästynyt enemmän kuin 45 päivää alkuperäisestä toimituspäivästä.

Mikäli tuotteen toimittamisessa on viivästystä valikoimamuutoksen tai muun JYSK Yritysmyynnistä riippumattoman syyn takia, pidättää JYSK Yritysmyynti oikeuden tilauksen perumiseen ilman erillistä korvausta. Mikäli tuote on poistunut valikoimista tai jos sitä ei jostain muusta JYSK Yritysmyynnistä riippumattomasta syystä voida toimittaa, pyrkii JYSK Yritysmyynti tarjoamaan tilalle korvaavaa tuotetta. 

Hinnat ja maksaminen

Tarjouksessa esitetyt hinnat ovat voimassa tarjoukseen merkityn ajan, ellei muuta ole sovittu. Tarjoushinta edellyttää vähintään tarjoukseen merkityn kappalemäärän hankkimista, ellei muuta ole sovittu. Pidätämme oikeudet tilauksen peruuttamiseen painovirheen tai muun teknisen ongelman vuoksi. JYSK Yritysmyynti pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

JYSK Yritysmyynnin kautta tilatessa asiakkaalla on aina mahdollisuus maksaa tilaus myymälässä asioimalla joko käteisellä tai yleisimmillä maksukorteilla. Laskutus on mahdollista vasta, kun JYSK Yritysmyynti hyväksyy asiakasyrityksen laskuttamisen. JYSK Oy pidättää oikeuden alentaa luottorajaa tai peruuttaa luottosopimuksen. Luottorajan ylittyessä JYSK Yritysmyynti voi estää uusien tilausten tekemisen, kunnes erääntyneet saatavat on suoritettu. Mikäli asiakasyritystä voidaan laskuttaa ja heillä on käytössä verkkolaskutus, JYSK Oy käyttää aina verkkolaskutusmahdollisuutta.

Maksun viivästyminen

Lasku kirjoitetaan tuotteiden nouto- tai toimituspäivänä. JYSK Oy:n yrityslaskun maksuehto on 30 päivää netto. Maksuviivästyksissä JYSK Oy veloittaa voimassa olevan korkolain mukaisen viivästyskoron. JYSK Oy siirtää erääntyneen saatavan tarvittaessa perintätoimistolle perittäväksi.

Tilaaminen, tuotteen vaihto ja palautus

Tilausvahvistus on sitova. Tilausta tai tuotetta ei voi vaihtaa tai palauttaa ilman erillistä sopimusta. Tuotteet toimitetaan alkuperäispakkauksessa kasaamattomina, ellei muuta ole erikseen JYSK Yritysmyynnin kanssa sovittu.

Reklamaatio ja takuu

Kuluttaja-asiakkaitamme koskeva takuu ei koske yrityksen käyttöön hankittuja tuotteita. Mikäli tuote on ostohetkellä viallinen, on asiakkaallamme oikeus saada uusi tai vaihtoehtoisesti korjattu tai vastaava tuote viallisen tuotteen tilalle. Tuote voi olla ostohetkellä viallinen valmistusvirheen tai kuljetusvaurion takia.