Palautukset ja reklamaatiot

Autamme mielellämme kysymyksissäsi palautus- ja reklamaatioehtoihimme liittyen. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi alta olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palautus tai vaihto

Vastaus

Voit peruuttaa JYSK.fi-verkkokaupasta tekemäsi ostoksen ennen tuotteen vastaanottamista. Postin toimipisteeseen saapuneen postipaketin voit palauttaa asioimalla Postin toimipisteessä, johon paketti on toimitettu. Palautusta varten tarvitset asiakaspalautustunnuksen 636618. Kotiinkuljetettavan tilauksen ollessa kyseessä, voit pyytää kuljettajaa palauttamaan JYSK.fi verkkokaupan kotiinkuljetustilauksen, kun sinulle soitetaan tilauksen toimituksesta. Peruuttamisesta ei koidu sinulle ylimääräisiä kustannuksia.

Sinun on tämän jälkeen otettava yhteyttä asiakaspalveluumme tilauksen peruuttamisesta, jonka jälkeen JYSKin asiakaspalvelu järjestää rahanpalautuksen. Asiakaspalveluumme voit olla yhteydessä alla olevasta "Lähetä sähköpostia" -napista klikkaamalla tai soittamalla 044 410 0590. Muista ilmoittaa tilausnumerosi.
Palautamme rahat tilauksestasi, kun palautetut tuotteet ovat saapuneet takaisin meille.
 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Kyllä. Voit milloin tahansa palauttaa ostamiasi tuotteita myymälöihimme, jos haluat hyödyntää palautusoikeuttasi tai vain vaihtaa tuotteita. Tämä koskee kaikkia verkkokaupastamme ostamiasi tuotteita.

HUOM! Verkkokauppatilausten palauttaminen JYSK Forumiin, JYSK Rediin ja JYSK Itäkeskukseen ei ole mahdollista.

Lue lisää JYSKin palautuskäytännöistä alla olevista linkeistä:

Olen vastaanottanut verkkokaupan tilaukseni, mutta haluan peruuttaa tilaukseni 14 päivän sisällä.

Haluan palauttaa ostamani tuotteen, mutta ostoksestani on kulunut jo yli 14 päivää - JYSKin pidennetty palautus- ja vaihto-oikeus

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Kun ostat JYSK.fi verkkokaupasta, tilauksella on 14 päivän peruutusoikeus, joka lasketaan Postipaketin saapumisesta Postin toimipisteeseen tai Kotiinkuljetuksen saapumisesta toimitusosoitteeseen.

Peruutusoikeus tarkoittaa, että voit peruuttaa tilauksen kokonaisuudessaan ja saada hyvityksen tuotteen hinnasta, verkkokaupan tuotteiden toimituskuluista sekä mahdollisten lisäpalvelujen kustannuksista. Peruutus on tehtävä lähettämällä peruutuslomake 14 päivän sisällä postipaketin saapumisesta Postin toimipisteeseen tai kotiinkuljetuksen saapumisesta toimitusosoitteeseen.
Peruutukseksi ei riitä pelkkä paketin noutamatta jättäminen. Mikäli postipakettia ei noudeta saapumisilmoituksessa ilmoitetussa ajassa, emme palauta tilauksen toimituskustannuksia.

Tilatut tuotteet on palautettava alkuperäiskunnossaan JYSKille 14 päivän kuluessa siitä, kun tilaus on peruutettu ja tätä koskeva peruutuslomake on toimitettu JYSKille.
Postipakettina toimitetun verkkokaupan tilauksen voit palauttaa viemällä tuotteet toimituspakkauksessaan lähimpään Postin toimipisteeseen. Kun kerrot Postille, että kyseessä on JYSKin asiakaspalautus (sopimusnumero 636618), palauttaa Posti lähetyksen meille.
Mikäli verkkokaupan tilauksesi toimitettiin kotiinkuljetuksena, voimme järjestää tuotteille noudon. Ole tässä tapauksessa yhteydessä asiakaspalveluumme alla olevaa "Lähetä sähköpostia" -nappia klikkaamalla, tai soittamalla 044 410 0590.
Voit halutessasi palauttaa tuotteet myös suoraan lähimpään JYSK-myymälääsi.  Mikäli asioit myymälässä, ota mukaasi ostostesi kuitti, jotta palautus voidaan maksaa sinulle myymälässä.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Jos olet palauttanut tuotteet Postin välityksellä, palautamme rahat tuotteista niiden saavuttua takaisin meille.

Mikäli palautat tuotteet suoraan myymälään, maksetaan palautus sinulle välittömästi.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

JYSK tarjoaa pidennetyn palautus- ja vaihto-oikeuden, joka koskee sekä JYSK.fi verkkokaupassa että JYSK- myymälöissä tehtyjä ostoksia.

JYSKin tarjoamalla pidennetyllä  palautus- ja vaihto-oikeudella ei ole määräaikaa, vaan se on pidempi kuin 14 päivää, johon Sinulla on lakisääteinen oikeus. Kuittia vastaan voimme palauttaa rahat tuotteista käteisenä tai antaa Sinulle ostosten arvoa vastaavan lahjakortin.

Verkkokaupasta tilatuista 14 päivän jälkeen peruutetuista tilauksista emme palauta tilauksen toimituskustannuksia. Olet velvollinen maksamaan tuotteen palautukseen liittyvät toimituskustannukset.
Jos palautat tuotteet itse lähimpään JYSK myymälääsi, vältyt ylimääräisiltä toimituskustannuksilta. Palauta tuote alkuperäispakkauksessaan ja ota myymälään mukaan ostoksesi kuitti.
Löydät lähimmän myymäläsi täältä.
Jos tarvitset apua tuotteiden palautukseen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme alla olevasta "Lähetä sähköpostia" -napista tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 044 4100 590.

Jos haluat käyttää pidennettyä peruutus- ja vaihto-oikeutta, on seuraavien ehtojen täytyttävä.

JYSKin peruutus- ja vaihto-oikeuden käyttöehdot:

  • Sinun tulee esittää ostoksen kuitti vaihtaessa tai palauttaessa tuotetta
  • Tuotteen on oltava hyvässä kunnossa, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan.
  • Varmista, että tuotteen arvo ei alene, jos kokeilet tuotetta, jonka haluat palauttaa. 
  • Ehtona on, että tuote voidaan myydä eteenpäin uutena tuotteena.
  • Kasaamattomat huonekalut ovat palautettava niin, että niiden kaikki osat ovat paketissa, hyvässä kunnossa ja ehjinä.
  • Runkopatjojen kohdalla suosittelemme, että kokeilet niitä suojamuovin kanssa, jotta tuotteen arvo ei alene. 
  • Tarjoamme 100 päivän kokeilujakson GOLD- sarjan vaahtomuovi- joustin- ja runkopatjoille sekä jenkkisängyille. Lue lisää GOLD-patjojen kokeilemisesta
  • Hygieniasyistä pidennetty palautus- ja vaihto-oikeus ei koske paketista avattua patjaa tai sijauspatjaa eikä käytettyjä tyynyjä ja peittoja. (Poislukien 100 päivän kokeiluajan piiriin kuuluvat patjat)

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Liitä tiedostot tähän kenttään yhdellä kertaa.
Tiedostomuodot: png jpg gif pdf doc docx.

Reklamaatio

Vastaus

Pyrimme pakkaamaan ja lähettämään tuotteet siten, että ne kestävät kuljetuksen. Tästä huolimatta tuote voi joskus vaurioitua kuljetuksessa. Yleensä kuljetusyhtiömme huomaa vauriot ennen tuotteen toimittamista, ja saamme tuotteen vaihdettua ennen kuin se toimitetaan sinulle.

Mikäli kuitenkin huomaat toimitetun tuotteen olevan rikki, voit toimia kahdella tavalla:
- Kieltäydy vastaanottamasta lähetystä. Tämä tarkoittaa sitä, että ilmoitat kuljetusyhtiölle halustasi olla vastaanottamatta lähetystä. Tällöin kuljetusyhtiö palauttaa tuotteet meille. Ole myös yhteydessä asiakaspalveluumme alla olevaa "Lähetä sähköpostia" -linkkiä käyttämällä tai sähköpostilla asiakaspalvelu@jysk.com, jotta saamme tapauksen käsittelyyn mahdollisimman pian.
- Vastaanota lähetys. Tarkista, että kuljettaja merkitsee varauman rahtikirjaan, eli merkitsee kuljetusvaurion rahtikirjaan. Ole tämän jälkeen yhteydessä asiakaspalveluumme.

Suosittelemme kuvan ottamista avaamattomasta pakkauksesta mikäli epäilet, että paketin sisältö voi olla vahingoittunut.
Kuvien avulla meidän on helpompi auttaa sinua ja saamme annettua paremmin palautetta kuljetusyhtiölle.

Toivomme, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme aina, kun huomaat tuotteen vaurioituneen. Ei ole väliä huomasitko vaurion vastaanottaessasi lähetystä vai vasta avattuasi paketin.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Kaikilla tuotteillamme vähintään on kahden (2) vuoden tuotetakuu ellei tuotteessa ole mainintaa pidennetystä takuusta. Takuu ei koske yrityksen julkiseen käyttöön tulevia tuotteita.
Reklamaatio on esitettävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisen jälkeen.
Reklamaation voit esittää joko lähimmässä JYSK-myymälässäsi tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Asioidessasi myymälässä, ota mukaasi viallinen tuote tai kuvat tuotteen vioista. Kuvien tai viallisen tuotteen avulla voimme selvittää saammeko tuotteeseen varaosan, vaihdammeko tuotteen uuteen tai määrittää hyvityksen, mikäli haluat pitää viallisen tuotteen. Näet lähimmän JYSK-myymälän sijainnin tästä linkistä.

Jos haluat lähettää reklamaatiosi asiakaspalveluumme, pyydämme sinua lähettämään reklamaation alla olevan "Lähetä sähköpostia" -linkin kautta tai sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@jysk.com.
Tarvitsemme aina kuvan tai kuvia tuotteen vioista ja voit lähettää kuvat sähköpostiviestin liitteenä tai liittämällä ne lomakkeeseen. Kuvien avulla voimme selvittää saammeko tuotteeseen varaosan, vaihdammeko tuotteen uuteen tai määrittää hyvityksen, mikäli haluat pitää viallisen tuotteen.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Vastaus

Mikäli olemme vahingossa lähettäneet sinulle vääriä tuotteita tai et ole saanut kaikkia tilaamiasi tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. 
Asiakaspalveluumme saat yhteyden alla olevaa "Lähetä sähköpostia" -linkkiä klikkaamalla tai sähköpostilla asiakaspalvelu@jysk.com.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Liitä tiedostot tähän kenttään yhdellä kertaa.
Tiedostomuodot: png jpg gif pdf doc docx.