Toukokuisena aamuna otin metron ja huristelin sillä Vuosaareen. Kokoonnuimme porukka uusia JYSKiläisiä kahvihuoneen suojiin syömään aamiaista ja jakamaan kokemuksia ensimmäisistä viikoista. Kukin kertoi omista onnistumisen hetkistään, jännittävistä asiakaskohtaamisista sekä tietysti hyvistä kaupoista. Oli mukava saada kuulla kuulumisia muilta uusilta työntekijöiltä ja jakaa yhteisiä kokemuksia. Pelkkää höpöttelyä varten meitä ei oltu Vuosaareen kuitenkaan kutsuttu, oli aika kääriä sinisten paitojen hihat ja ryhtyä toden teolla hommiin.
Tuotekoulutuksen meille järjesti Hanna, jolla oli jo ensimmäisen ”oppitunnin” perusteella erittäin laaja tietämys tuotteesta kuin tuotteesta. Kävimme yhdessä läpi sängyt, mitä eroa on jousilla ja pussijousilla, mitä tarkoittaa patjan kantokyky ja niin edespäin. Saimme myös itse kokeilla tuotteita ja näin voin jatkossa myydä niitä tiedon lisäksi myös kokemuksella. Pääsimme tutustumaan peitto- ja tyynyosastoihin, opimme mitä hyötyjä asiakas voi saada memoryfoam tyynyistä, kenelle suuren suuri selkätyyny sopii ja miksi kannattaa näitäkin tuotteita ”myydä oikealle”.
Aamupäivän opetussetti oli napakka ja vaati nopeaa omaksumista. Lähes samaan hengenvetoon kävimme patjat, peitot, tyynyt sekä lakanat. Oli todellakin aika antaa aivojen vetää henkeä ja käydä lounastauolla. Lounaallakin kahvihuoneen täytti iloinen puheensorina.
Iltapäivällä kävimme läpi reklamaatiokäytäntöjä, sekä puutarhaosaston tuotteita. Pääsimme pohtimaan eri kalusteiden materiaaleja, ja mitä hyötyjä asiakkaamme saavat eri tuotteista. Iltapäivän setistä päällimmäisenä jäi mieleen halu päästä myymään! Uusia hyödyllisiä myyntivinkkejä saadessa alkoi sormet syyhyämään.
Lähdimme kukin koulutuksesta omille teilleen sulattelemaan uutta tietoa ja hiomaan omia myyntitekniikoita.
Tuntui, että tästä se kesä vasta alkaa!