Käsiä hikoiluttaa ja vatsaa vääntää. Edessäni näen jo sinisenä hohtavan kyltin ja raskaan näköisen metallirullaverhon. Verho aukeaa. ”Moi ja tervetuloa!” Ensin käymme yhdessä läpi tärkeimmät, pukukaapit, vessat, toimisto ja kahvihuone. ”Tässä työpaita, eiköhän aloiteta, kiva saada sut meidän tiimiin.” Tästä se alkaa, ensimmäinen päivä JYSKissä.
Ensimmäisestä päivästä parhaiten on jäänyt mieleen kymmenet ja kymmenet hymyt. Uudet työkaverit hymyilivät, kun tavattiin varastossa tai kahvihuoneessa. Asiakkaat hymyilivät minun opetellessa käyttämään kassaa ja palvelemaan heitä. Mutta eniten taisi hymyilyttää minua itseäni.
Kaikkeen oli niin helppoa hypätä mukaan. Muistan, kun myin ensimmäisen jenkkisänkyni koko meidän tiimi tuuletti ja kannusti mua. Aloin oppimaan mikä on syykoodi 4 tai mitä tarkoittaa Z3 reklamaatio. Opin miten saada huonekalukärryyn mahdollisimman paljon tavaraa kerralla asiakkaalle. Opin niin paljon uusia asioita niin lyhyessä ajassa, että vielä öisin unissanikin hain asiakkaalle varastosta Aulumin senkkiä.
Helpoiten kaikkia noita asioita opin kyselemällä ja olemalla kiinnostunut kaikesta mitä ympärilläni tapahtui. Jos näin työkaverini tekevän asiakastilausta, menin heti seuraamaan asiaa vierestä ja kysymään yksityiskohdista. Kun täytimme peittohyllyä, kyselin peittojen ominaisuuksista ja materiaaleista.
Kiitollinen olen siitä, että kaikkiin kysymyksiini jaksettiin vastata ja kerta toisensa jälkeen opastaa ja neuvoa. Tässä siis kullan arvoinen vinkki kaikille uusille jyskiläisille; kysy, kysy ja vielä kerran kysy. Ole kiinnostunut kaikesta mitä myymälässä tapahtuu. Eikä pidä ottaa paineita siitä, ettei osaa heti kaikkea, eihän kukaan ole siniverinen syntyessään!
Hae meille kesätöihin klikkaamalla tästä!