Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä
Myymäläpäällikköharjoittelijakoulutusohjelma

Heidin matkassa myymäläpäälliköksi - ihmisten johtaminen

Osaamistasot, palautteenanto, motivaatio, suoriutumisen johtaminen, Great Store Management, johtamistavat ja SMART- suunnitelma… Näitä asioita me opiskeltiin kolmannella moduulilla Vierumäellä. Nämä mahtavat termit kulkevat mukana JYSK-myymäläpäälliköiden päivittäisessä elämässä, mutta niiden toteuttaminen käytännössä ei ole aina niin helppoa ja yksinkertaista.

Pohdimme moduulilla, miten saamme henkilökunnan sitoutumaan yhteisiin palaverissa asetettaviin tavoitteisiin pidemmällä tähtäimellä, millaiset asiat motivoivat erilaisia DISC-profiileja ja miten lähteä määrittämään työntekijän osaamistasoa. Miten sitten työntekijän halu yksittäisiä työtehtäviä kohtaan vaikuttaa suoriutumiseen? Tästä aiheesta saimme viriteltyä erittäin antoisan keskustelun.
 

Kollegan tuki on rankan koulutusviikon aikana tärkeää. JYSK Espoo Lommilan myymäläpäällikkö Kari (vas.) saa tiukan paikan tullen tukea JYSK Kauhajoen myymäläpäällikkö Manulta. Kuvasta päätellen voimahalaus tuli tarpeeseen.

Tuttuun tapaan estradi oli meidän ja pääsimme tekemään käytännönharjoitteita erilaisten henkilökuntapalaverien muodossa. Nyt ollaan siinä pisteessä, kun koko kurssiporukka on saavuttanut tason, jolla haastaminen, kyseenalaistaminen ja oivalluttaminen avoimin kysymyksin, sujuu kuin vettä vaan. Onneksi meistä on kasvanut erittäin tiivis ryhmä, jossa kukaan ei säikähdä kehittävää palautetta eikä vähän ronskimpaakaan huumoria.

Ja eiväthän nämä MPH-moduulit olisi mitään ilman kunnon väliaikakevennyksiä ja ”leikkimielisiä” (kunnon JYSK:läinen haluaa aina voittaa, vaikka jaossa ei olisi edes virallista palkintoa) kilpailuja, ja nämä ovatkin monesti pitkien ja intensiivisten viikkojen suola, jolla pidetään yllä sitä kuuluisaa ryhmähenkeä!  Kuvasta näkyy, kuinka meidän intoa puhkuva kouluttaja, Jenni, joutui osoittamaan aitoa kiitosta ja kunniaa viikon huippusuoriutujalle, Suville Haminasta.
 

Hyvää heittäytymiskykyä vaaditaan myös kurssin kouluttajilta. HR Business Partner Jenni (kumarassa) oli selvästikin otettu Haminan myymäläpäällikkö Suvin (pystyssä) suoriutumisesta harjoituksissa.

Viikon tähtioppilaana palkittiin myymäläpäällikkö Samuel Helsingin Lanternan JYSKistä

Nämä kolme moduulia ovat antaneet meille konkreettisia välineitä työskennellä entistä tehokkaammin, kehittää henkilökuntaa ja saada oikeasti stressitön työpaikka. Jokainen meistä on joutunut puremaan hammasta yhteen myös niissä omissa myymälöissä, kun opittujen asioiden tuominen käytäntöön ei välttämättä sujukaan kuin elokuvissa. Mutta ainakin minulla on vahva usko siihen, että jokainen meidän työntekijä huomaa meissä jo kehitystä ja kasvua esimiehinä.

-    MPH-kurssilta raportoi Heidi, joka toimii myymäläpäällikkönä JYSK Launeella Lahdessa