Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä
PATJA- JA PEITTOPÄIVÄT - SÄÄSTÄ 30-60%  KATSO TARJOUKSET
Valitse oikeanlaiset tyynyt ehkäistäksesi älypuhelin-niskan ja iPad-hartiat

Valitse oikeanlaiset tyynyt ehkäistäksesi älypuhelin-niskan ja iPad-hartiat

Päivämäärä:

Luokka: Oppaat ja ohjeet

Istuskelu sängyllä puhelinta, tablettia tai tietokonetta selaillen kuuluu moderniin elämäntyyliimme, mutta sillä on myös vaikutuksia kehoomme. Tätä tekevät nykyään sekä lapset että aikuiset yhä enenevissä määrin, joten on syytä kiinnittää huomiota siihen millaiset tyynyt sängylle valitaan.

 Ehkäise älypuhelin-niska ja iPad-hartiat

”iPadien ja muiden tablettien käytöstä on tullut arkipäivää. Meidän tulisikin huolehtia että erityisesti lapsilla ja nuorilla olisi ergonomisesti parhaat mahdolliset olosuhteet työskennellä ja levätä laitteita käyttäessään.”
Laurence Muller, tuoteryhmäpäällikkö, tyynyt ja peitot, JYSK. 

Alla olevien vinkkien avulla opit löytämään oikeanlaiset ja mukavat tyynyt, jotta voit käyttää mobiililaitteita sängyllä ergonomisesti, suojellen niskaa ja hartioita.

 Tyynyjen tulee sopia käyttötarkoitukseensa

Tyynyjen tulee sopia käyttötarkoitukseensa

Varmista, että valitset hyvät tyynyt, jotka sopivat käyttötarkoitukseensa. Tyynylläsi on tärkeä rooli pään, niskan, hartioiden ja selän kannalta. Istuminen ja työskentely sängyssä, rentoutuminen ja nukkuminen ovat kaikki erilaisia toimintoja:

"Nukkumiseen, työskentelyyn ja rentoutumiseen tarvitaan erilaisia tyynyjä."
Laurence Muller, tuoteryhmäpäällikkö, tyynyt ja peitot, JYSK.

Jos käytät älypuhelinta tai tablettia sängyllä istuen, tarvitset suhteellisen suuren tyynyn joka tukee vartaloasi, eikä päästä asentoasi putoamaan. Tyynyn jolla nukut yöllä, tulee olla kunnollinen, tukea niskan asentoa, auttaa rentoutumaan ja ehkäistä jännitysten ja päänsäryn muodostumista.

 Niskan huono asento voi aiheuttaa pitkällä tähtäimellä seurauksia

Huomioi istuma-asentosi välttääksesi niskan väärän asennon

Oikeanlaisen tyynyn lisäksi myös istuma-asentoon tulee kiinnittää huomiota. Sängyllä mobiililaitetta selaillessa niska joutuu usein huonoon asentoon ja siitä voi pitkällä tähtäimellä aiheutua seurauksia. Taivutettu ja kyyryssä oleva niska voi aiheuttaa vahinkoa ja kipua: ei vain niskan alueella, vaan myös hartioissa, käsivarsissa, olkapäissä ja selässä.

Niskan väärä asento voi johtaa myös päänsärkyyn ja keskittymisen heikkenemiseen, sekä pahimmassa tapauksessa stressihormonien lisääntyneeseen erittymiseen.

Kouluikäiset erityisen alttiita

Kouluikäiset lapset ja nuoret ovat tässä suhteessa erityisen altis ryhmä. Pitkän koulupäivän jälkeen monet lapset makaavat sängyllä ja rentoutuvat, selaavat sosiaalista mediaa, pelaavat pelejä tai tekevät kotitehtäviä. Suuri osa näistä toiminnoista toteutetaan älypuhelimilla, tableteilla tai tietokoneilla:

"Koko selällä, hartioilla, niskalla ja päällä on oltava hyvä, tukeva tuki, jotta lapset ja nuoret voivat rentoutua tarkastellessaan laitteen ruutua, eikä heidän tarvitse jännittää niskan lihaksia."
Laurence Muller, tuoteryhmäpäällikkö, tyynyt ja peitot, JYSK.

 Kouluikäiset lapset ja nuoret ovat erityisen alttiita

Mobiililaitteiden lisääntynyt käyttö on muuttanut lasten käyttäytymistä: he eivät käytä sänkyä enää pelkästään lepäämiseen tai rentoutumiseen. Tästä syystä on otettava huomioon tiettyjä asioita, jotta voimme tarjota lapsille ja nuorille hyvät olosuhteet työskentelyyn.

"Ennen painopiste oli kunnollisilla ja sopivilla toimistotuoleilla ja -pöydillä, kun taas nykyään on löydettävä sopivat tyynyt erilaisiin käyttötarkoituksiin."
Laurence Muller, tuoteryhmäpäällikkö, tyynyt ja peitot, JYSK.

On kuitenkin tärkeää muistaa, että vaikka tyynyjen valinnassa tulee ottaa huomioon uudet, erilaiset käyttötarkoitukset, on aktiivinen elämäntapa edelleen erittäin tärkeä. Se myös rentouttaa ja auttaa vahvistamaan niskaa, hartioita, olkapäitä, käsivarsia ja selkää.

Oikeanlaiset tyynyt ehkäisevät älypuhelin-niskaa ja iPad-hartioita