Palautukset ja reklamaatiot

Autamme mielellämme kysymyksissäsi palautus- ja reklamaatioehtoihimme liittyen. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi alta olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palautus tai vaihto

JYSK tarjoaa pidennetyn palautus- ja vaihto-oikeuden, joka koskee sekä JYSK.fi-verkkokaupassa että JYSK- myymälöissä tehtyjä ostoksia.

JYSKin tarjoamalla pidennetyllä  palautus- ja vaihto-oikeudella ei ole määräaikaa, vaan se on pidempi kuin 14 päivää, johon sinulla on lakisääteinen oikeus. Kuittia vastaan voimme palauttaa rahat tuotteista alkuperäiselle maksutavalle tai antaa sinulle ostosten arvoa vastaavan lahjakortin.

Verkkokaupasta tilatuista 14 päivän jälkeen peruutetuista tilauksista emme palauta tilauksen toimituskustannuksia. Olet velvollinen maksamaan tuotteen palautukseen liittyvät toimituskustannukset. Mikäli palautat tuotteen Postin toimipisteeseen, ei palautuksesta synny sinulle kuluja. 

Vältyt palautukskustannuksilta myös, mikäli palautat tuotteet itse lähimpään JYSK-myymälään. Palauta tuote alkuperäispakkauksessaan ja ota myymälään mukaan ostoksesi kuitti.

Löydät lähimmän myymäläsi täältä.

Jos haluat käyttää pidennettyä peruutus- ja vaihto-oikeutta, on seuraavien ehtojen täytyttävä.

  • Saadaksesi rahat takaisin, sinun tulee esittää kuitti ostoksestasi. Mikäli sinulla ei ole kuittia ostoksesta, tarjoamme sinulle vaihdon toiseen tuotteeseen tai tuotteen arvon palautuksen lahjakortille, tuotteen alimman myyntihinnan mukaan

  • Jos palautat tuotteen, joka on vahingoittunut tai käytetty tavalla, joka merkittävästi alentaa sen arvoa, pidätämme oikeuden hylätä palautuksen.

  • Varmista, että tuotteen arvo ei alene, jos kokeilet tuotetta, jonka haluat palauttaa. 

  • Ehtona on, että tuote voidaan myydä eteenpäin uutena tuotteena.

  • Kasaamattomat huonekalut ovat palautettava niin, että niiden kaikki osat (ml. työkalut ja asennusohje) ovat mukana mahdollisimman alkuperäisellä tavalla pakattuna

  • Patjojen kohdalla suosittemme, että kokeilet niitä patjansuojusta käyttäen, jotta patjan palautusarvo ei alene

  • Tarjoamme 100 päivän kokeilujakson GOLD- sarjan vaahtomuovi-, joustin- ja runkopatjoille sekä jenkkisängyille. Lue lisää GOLD-patjojen kokeilemisesta

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Meillä JYSKissä tuotteiden palauttaminen on helppoa, mikäli muutat mielesi. 

Tarjoamme käyttämättömille tuotteille täyden palautuksen maksutositetta vastaan. Tämä pätee niin verkkokaupasta kuin myymälöistämme ostettuihin tuotteisiin. Nopein ja helpoin tapa on palauttaa tuotteesi suoraan JYSK-myymälään. Mikäli palautat tuotteen myymälään, saat palautuksen nopeammin. Palautamme myös rahtikulut, mikäli palautat koko tilauksen. Kun palautus tehdään myymälään, palautuva tuote säilyy siistissä kunnossa seuraavalle tyytyväiselle asiakkaalle. Tarvittaessa voimme järjestää noudon palautettavalle tuotteelle kuljetusmaksua vastaan. Mikäli haluat, että palautuksesi noudetaan, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.  

 

Palautettavien tuotteiden paketointi 

Me JYSKissä välitämme kestävästä kehityksestä. Pyydämme sinua säilyttämään pakkauksen, kunnes olet tehnyt päätöksen tuotteen pitämisestä. Näin voit käyttää alkuperäistä pakkausta tuotteen palauttamiseen. Tuotetta palauttaessa toivomme tuotteen olevan alkuperäisessä paketissa sekä alkuperäisessä kunnossa.  

Mikäli tuote ei ole alkuperäisessä myyntikunnossa teemme tapauskohtaisesti päätöksen palautuksesta ja siitä, hyvitämmekö tuotteen kokonaan, osittain tai lahjakortille. JYSK-myymäläämme palauttaessa sinun ei tarvitse purkaa jo kasattua tuotetta. 

Mikäli tuotteen nouto sovitaan meidän kauttamme, tulee tuote olla purettuna ja suojattuna saadaksesi täyden hyvityksen. Suosittelemme avaamaan paketit varovaisesti välttääksesi vauriot ja säilyttääksesi ne mahdollisimman ehjänä mahdollista palautusta varten. 

 

Lue lisää palautusehdoistamme täältä. 

 

Kokeile GOLD-sarjan patjaa 100:n vuorokauden ajan 

Voit kokeilla GOLD-sarjan jenkkisänkyä, joustin-, vaahtomuovi- tai runkopatjaa 100 vuorokautta. Mikäli et ole tyytyväinen valintaasi, voimme vaihtaa tuotteen sopivampaan. Huomioithan, että kyseessä ei ole palautuskäytäntö, vaan kokeilujakson aikana voit vaihtaa tuotteen toiseen. 100:n vuorokauden kokeilujakso ei kata GOLD-sijauspatjoja.  

 

Lue lisää 100 vuorokauden kokeilujaksosta. 

 

 

Huomioithan:  

  • Mikäli palautat tuotteen, joka on vahingoittunut tai käytetty tavalla, joka merkittävästi alentaa sen arvoa, pidätämme oikeuden alentaa hyvityksen arvoa tai hylätä palautuksen 

  • Mikäli et pysty tarjoamaan meille maksutositetta ostoksestasi, voit vaihtaa tuotteen tai saada hyvityksen JYSK-lahjakortille. Lahjakortille annettava hyvitys on kyseisen tuotteen alhaisin myyntihinta viimeisen 30 päivän ajalta. Maksutositteeksi käy verkkokaupasta sähköpostitse laitettu kuitti tai myymälästä ostetuissa tuotteissa ostohetkellä saatu kuitti. Kuitti on mahdollista etsiä pankkitositetta vastaan, jos ostos on tehty vuoden sisällä.  

  • Mittatilaustuotteilla, jotka eivät kuulu perusvalikoimaamme, on yleensä alennettu palautusarvo.  

  • Kun palautat tuotteen myymälään, hyvitämme verkkokaupassa maksamasi rahtikulut. Rahtikulut hyvitetään, mikäli koko verkkokauppatilaus palautetaan. JYSKin järjestäessä tuotteiden palautuksen kuljetuksella emme hyvitä rahtikuluja palautuskulujen kattamiseksi. Jos palautat tuotteen, jonka olet tilannut kotiinkuljetuksella myymälästä, emme palauta kuljetusmaksua. 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Myymälään palauttaminen 

Nopein vaihtoehtosi on palauttaa tuotteet myymälään. Mikäli olet maksanut tilauksesi kortilla tai verkkopankissa, voimme tehdä palautuksen välittömästi myymälässä. Muussa tapauksessa myymälä lähettää ilmoituksen palautuksesta asiakaspalveluun, joka käsittelee palautuksen loppuun. Palautus maksetaan samalle maksutavalle kuin ostettaessa.  

 

Palauttaminen Postin palveluilla 

Mikäli palautat tuotteesi Postin kautta, saat hyvityksen alkuperäiselle maksutavalle, kun olemme saaneet tuotteet takaisin ja käsitelleet palautuksesi. 

Saat hyvityskuitin sähköpostiisi, kun palautus on käsitelty. Palautus suoritetaan mahdollisimman pian, viimeistään 14 päivää palautusilmoituksen vastaanottamisesta. 

 

Pidätämme oikeuden palautukseen vasta, kun olemme saaneet tuotteen tai todisteen palautuksesta. 

 

Jos olet maksanut tilauksen Mobilepayllä, pankki- tai luottokortilla, maksu palautuu muutaman arkipäivän kuluessa. 

 

Verkkopankissa maksetut tilaukset palautuvat sinulle viiden arkipäivän kuluessa. Joillakin pankeilla maksupalvelunvälittäjä Paytrail kysyy tilinumeroasi sähköpostitse palautusta varten. 

 

Resurs Bankin laskulla, osamaksulla ja JYSK-tilillä maksettujen tilausten palautus tapahtuu Resurs Bankin toimesta. Tieto palautuksesta menee laskuttajalle samalla, kun saat hyvityskuitin meiltä. 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Myymälässä tehty tilaus 

Mikäli olet tehnyt tilauksesi myymälässä, sinun tulee vierailla siinä myymälässä, jonne tilaus on tehty. Ennakkomaksua ei ole mahdollista palauttaa ilman myymälässä käyntiä.  

 

Verkkokaupassa tehty tilaus 

Mikäli olet tehnyt tilauksen verkkokaupastamme, ota yhteys asiakaspalveluumme.  Asiakaspalvelumme voi perua tilauksen, mikäli se ei ole vielä käsittelyssä varastollamme. Tilanteesta riippuen asiakaspalvelu neuvoo sinua, kuinka tilanteessa edetään.  

Asiakaspalvelumme aukioloaikoina nopein tapa tavoittaa meidät on chatin välityksellä. 

 

Mikäli perut tilauksen ennen sen vastaanottamista, hyvitämme rahtikustannukset.  

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Tuotteiden palauttaminen ja vaihtaminen on helppoa JYSKissä. 
 

Tarjoamme käyttämättömille tuotteille täyden palautuksen kuittia vastaan. Tämä pätee sekä myymälästä että verkkokaupasta ostettuihin tuotteisiin. Nopein ja helpoin tapa palauttaa tuotteesi on tehdä palautus suoraan JYSK-myymäläämme. Mikäli palautat tuotteen myymälään, saat palautuksen nopeammin. Palautamme myös rahtikulut, mikäli palautat koko tilauksen. Näin palautuva tuote säilyy siistissä kunnossa seuraavalle asiakkaalle. 

 

Lue lisää palautusehdoistamme. 

 

Kuinka palautan ostokseni. 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Mikäli olet muuttanut mielesi tilaamiesi tuotteiden suhteen, on niiden palauttaminen helppoa. Tarjoamme käyttämättömille tuotteille aikarajattoman palautusoikeuden kuittia vastaan. Tämä koskee sekä myymälästä että verkkokaupasta ostettuja tuotteita. 

Nopein ja helpoin tapa palauttaa tuotteesi on tehdä palautus suoraan JYSK-myymäläämme. Näin palautuva tuote säilyy siistissä kunnossa seuraavalle asiakkaalle. Mikäli palautat tuotteen myymälään, saat palautuksen nopeammin. Palautamme myös rahtikulut, mikäli palautat koko tilauksen. Tarvittaessa voimme järjestää noudon kuljetusmaksua vastaan. Kuljetusta varten olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.  

Mikäli olet saanut viallisen tuotteen, lue lisää siitä, kuinka teet reklamaation. 

 

Tuotteiden palauttaminen myymälään 

Nopein ja helpoin tapa palauttaa tuotteesi on suoraan JYSK-myymäläämme. Mikäli palautat tuotteen myymälään, saat palautuksen nopeammin. Palautamme myös rahtikulut, mikäli palautat koko tilauksen. Näin palautuva tuote myös säilyy siistissä kunnossa seuraavalle asiakkaalle. 

 

  1. Pakkaa tuote/tuotteesi huolellisesti mielellään alkuperäiseen pakettiin .

  1. Tuo palautettava tuote/tuotteesi sekä kuitti myymäläämme.

 

Tuotteen palauttaminen pakettipalvelulla 

Mikäli olet vastaanottanut tilauksen posti- tai kotipaketilla ja haluat palauttaa tuotteen/tuotteita, lue tästä miten voit edetä palautuksesi kanssa: 

  1. Täytä verkkosivuillamme palautuslomake ilmoittaaksesi meille palautuksestasi. Löydät palautuslomakkeen täältä.  

  1. Saat palautuslomakkeen sähköpostiisi. Tulosta täytetty palautuslomake ja laita se pakettiisi. Jos sinulla ei ole tulostinta, voit myös kirjoittaa tilausnumerosi käsin paperille ja kiinnittää paperin pakettiisi. 

  1. Pakkaa tuotteesi huolellisesti mieluiten alkuperäiseen pakkaukseensa. 

  1. Vie pakettisi lähimpään Postin toimipisteeseen. Tarvitset palautusta varten asiakaspalautustunnuksemme 636618. Pidäthän tallessa palautuksesta saamasi kuitin, kunnes saat meiltä hyvityskuitin tilauksestasi sähköpostitse. 

 

Palautus Postin kotiinkuljetuksille 

Seuraa näitä ohjeita, mikäli haluat palauttaa Postin kotiinkuljetuksella toimitetut tuotteesi noutopalvelulla: 

  1. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme ilmoittaaksesi palautuksesta. 

  1. Pura tuote osiin ja pakkaa se mieluiten alkuperäisiin pakkauksiin. Tuote/tuotteet tulee suojata välttyäksemme kuljetusvaurioilta. Vaurioituneiden tuotteiden palautusarvo voi olla alentunut. 

  1. Kuljetusyhtiö ottaa sinuun yhteyttä sopiakseen poisnoudon ajankohdasta.

  1. Ole paikalla sovittuna aikana luovuttaaksesi palautuksen kuljettajalle. 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Mikäli palautat tuotteet myymälään
Palautus myymälään on nopeampi vaihtoehto.

Myymälä voi yleensä maksaa palautuksen sinulle välittömästi, mikäli tilauksesi on maksettu verkkomaksulla tai pankkikortilla. Mikäli tilaus on maksettu pankkikortilla, otathan maksukortin mukaasi palautusta varten.

Mikäli tilaus on maksettu jollakin Resurs Bankin maksuvaihtoehdoista, hoitaa Resurs Bank rahojen palautuksen. Mikäli laskusi on vielä maksamatta, voit jättää sen maksamatta (mikäli eräpäivä ei ole umpeutunut). 

Mikäli palautat tuotteet Postin välityksellä
Postin kautta palautusprosessi kestää noin pari viikkoa. Rahat palautetaan sinulle, kun palautus on saapunut meille ja se on käsitelty. Mikäli tilaus on maksettu jollakin Resurs Bankin maksuvaihtoehdoista, hoitaa Resurs Bank rahojen palautuksen. Mikäli laskusi on vielä maksamatta, voit jättää sen maksamatta (mikäli eräpäivä ei ole umpeutunut). 

 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Kun ostat JYSK.fi verkkokaupasta, tilauksella on 14 päivän peruutusoikeus, joka lasketaan postipaketin saapumisesta Postin toimipisteeseen tai kotiinkuljetuksen saapumisesta toimitusosoitteeseen.

Peruutusoikeus tarkoittaa, että voit peruuttaa tilauksen kokonaisuudessaan ja saada hyvityksen tuotteen hinnasta sekä verkkokaupan tuotteiden toimituskuluista. Peruutus on tehtävä lähettämällä peruutuslomake 14 päivän sisällä siitä, kun tilauksesi on saapunut Postin toimipisteeseen (postipaketti) tai kun se on saapunut sinulle (kotipaketti / kotiinkuljetus). 

Peruutukseksi ei riitä pelkkä paketin noutamatta jättäminen. Mikäli pakettia ei noudeta saapumisilmoituksessa ilmoitetussa ajassa, emme palauta tilauksen toimituskustannuksia.

Tilatut tuotteet on palautettava alkuperäiskunnossaan JYSKille 14 päivän kuluessa siitä, kun tilaus on peruutettu ja tätä koskeva peruutuslomake on toimitettu JYSKille.

Posti- tai kotipakettina toimitetun verkkokaupan tilauksen voit palauttaa viemällä tuotteet toimituspakkauksessaan lähimpään Postin toimipisteeseen. Kun kerrot Postille, että kyseessä on JYSKin asiakaspalautus (sopimusnumero 636618), palauttaa Posti lähetyksen meille. Otathan palautuskuitin talteen ja säilytät sitä siihen saakka, kunnes saat vahvistuksen palautuksen käsittelystä. 

Mikäli verkkokaupan tilauksesi toimitettiin kotiinkuljetuksena (huom, ei kotipaketti), voimme järjestää tuotteille noudon. Ole tässä tapauksessa viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voit halutessasi palauttaa tuotteet myös suoraan lähimpään JYSK-myymälääsi.  Mikäli asioit myymälässä, ota mukaasi ostostesi kuitti. Mikäli olet maksanut tilauksen kortilla, ota mukaasi ko. kortt
i.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Kyllä. Voit milloin tahansa palauttaa ostamiasi tuotteita myymälöihimme, jos haluat hyödyntää palautusoikeuttasi tai vain vaihtaa tuotteita. Tämä koskee kaikkia verkkokaupastamme ostamiasi tuotteita.

Lue lisää JYSKin palautuskäytännöistä alla olevista linkeistä:

Olen vastaanottanut verkkokaupan tilaukseni, mutta haluan peruuttaa tilaukseni 14 päivän sisällä.

Haluan palauttaa ostamani tuotteen, mutta ostoksestani on kulunut jo yli 14 päivää - JYSKin pidennetty palautus- ja vaihto-oikeus

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Reklamaatio

Olemme pahoillamme, mikäli olemme lähettäneet sinulle vääriä tuotteita / et ole saanut kaikkia tuotteita.

Otathan yhteyden asiakaspalveluumme ja valmistaudu kertomaan seuraavat tiedot: 
  • Tilausnumerosi
  • Mitä tuotteita olet saanut?
  • Mitä sinulta puuttuu (jos puuttuu)?
  • Montako pakettia sait? 
  • Olivatko paketit ehjiä? 

 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Kaikilla tuotteillamme vähintään on kahden (2) vuoden tuotetakuu ellei tuotteessa ole mainintaa pidennetystä takuusta. Takuu ei koske yrityksen julkiseen käyttöön tulevia tuotteita.

Reklamaatio on esitettävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisen jälkeen.
Reklamaation voit tehdä joko lähimmässä JYSK-myymälässäsi tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli teet reklamaation paikan päällä JYSK-myymälässä
Ota viallinen tuote mukaasi. Mikäli sinulla on kuitti tallessa, ota se mukaasi. Verkkokauppaostoksen kuitin löydät sähköpostistasi. Näet lähimmän JYSK-myymäläsi sijainnin tästä linkistä.

Mikäli tuotteen suuren koon vuoksi sinulla on vaikeuksia kuljettaa tuote myymälään, tee reklamaatio sähköisesti. Ohjeet näet alta. 

Mikäli teet reklamaation sähköisesti
Ota yhteys asiakaspalveluumme chatin tai sähköpostin välityksellä. 

Tarvitsemme sinulta seuraavat tiedot: 
  • Yhteystietosi
  • Mikä vika on ja koska havaitsit vian
  • Kuvia, joista tuotteen vika/ongelma ilmenee. Ota myös vähintään yksi kuva, jossa koko tuote näkyy.
  • Kuvan ostokuitista. Mikäli sinulla ei ole kuittia ostoksestasi, valmistaudu kertomaan, mistä myymälästä tuote on ostettu ja arvioitu ostoajankohta muutamien viikkojen tarkkudella. Verkkokauppaostoksen kuitin voimme etsiä järjestelmästämme. 

Antamalla kaikki tarvittavat tiedot heti ensimmäisellä yhteydenotolla, nopeutat asiasi käsittelyä.
 

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

Pyrimme pakkaamaan ja lähettämään tuotteet siten, että ne kestävät kuljetuksen. Tästä huolimatta tuote voi joskus vaurioitua kuljetuksessa. Yleensä kuljetusyhtiömme huomaa vauriot ennen tuotteen toimittamista, ja saamme tuotteen vaihdettua ennen kuin se toimitetaan sinulle.

Mikäli kuitenkin huomaat toimitetun tuotteen olevan rikki, voit toimia kahdella tavalla:
  • Kieltäydy vastaanottamasta lähetystä. Tämä tarkoittaa sitä, että ilmoitat kuljetusyhtiölle, ettet halua vastaanottaa lähetystä. Pyydä kuljettajaa merkitsemään varauman rahtikirjaan vaurion takia. Tällöin kuljetusyhtiö palauttaa tuotteet meille. Ota viipymätttä yhteys asiakaspalveluumme, jotta voimme tilata tuotteen/tuotteet uudelleen sinulle. 
  • Vastaanota lähetys. Tarkista, että kuljettaja merkitsee varauman rahtikirjaan, eli merkitsee kuljetusvaurion rahtikirjaan. Ole tämän jälkeen yhteydessä asiakaspalveluumme.

Suosittelemme ottamaan kuvia avaamattomasta pakkauksesta mikäli epäilet, että paketin sisältö voi olla vahingoittunut. Kuvien avulla meidän on helpompi auttaa sinua ja saamme reklamoitua lähetyksen kuljetusyhtiölle. 

Toivomme, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme viipymättä, kun huomaat tuotteen vaurioituneen. Ei ole väliä huomasitko vaurion vastaanottaessasi lähetystä vai vasta avattuasi paketin.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Lähetä viesti asiakaspalveluun.

OTA YHTEYTTÄ ASIAKASPALVELUUN

Chattaa kanssamme Messengerissä
Keskimääräinen vastausaika: 1h
Live chat - Offline
Sinua palvelee oikea ihminen, ei chattibotti. Autamme sinua heti
044 410 0590
Keskimääräinen jonotusaika 60s
Asiakaspalvelun aukioloajat
  • Arkisin 9-18 
  • Lauantaisin 10-16

Asiakaspalvelun poikkeusaukiolot

  • Suljettuna 24.-26.12.
  • Avoinna 31.12. klo 9-16
  • Suljettuna 1.1.2025
  • Suljettuna 6.1.2025
Näet myymälöiden aukioloajat täältä.