Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä
Kesätyöntekijöiden fiiliksiä ja kokemuksia JYSKistä

Kesätyöntekijöiden fiiliksiä ja kokemuksia JYSKistä

Päivämäärä:

Luokka: Siniveriset-henkilökuntablogi

Millaisia tunteita sinulla herättää omat kesätyömuistot tai -kokemukset? Millaisen perehdytyksen sait tehtäviin, miten tiimi otti sinut vastaan ja miten monipuolisesti sait työskennellä eri tehtävien parissa? Lue tästä blogista Kasperin ja Kaarlon kokemuksia JYSKissä kesätyöstä vuonna 2022.

Kaupan alan yrityksenä JYSK nauttii myös vauhdikkaasta myyntisesongista kesäkuukausien aikana ja kasvavat asiakasmäärät tietävät monipuolisesti muutakin tekemistä myymälöissä, kuin pelkästään asiakaspalvelua. Tähän yhdistettynä vakituisen henkilökunnan vuosilomat avaavat paikkoja monelle kaupan alalle tai yleisesti työkokemusta myynnistä ja asiakaspalvelusta janoavalle työntekijälle kausiluontoisesti kesätyön merkeissä. Kesä ei ole siis ehkä helpoin aika hypätä uudenlaiseen maailmaan tai työelämään, mutta varmasti yksi antoisimmista ajoista, jos kokemus kaupan toiminnasta kiinnostaa ja tahtoa tehdä reippaasti töitä löytyy.

Kesätyöntekijän tehtävät

JYSKin kesään kuuluu normaalin kaupankäynnin, kuormien ja myymälän siisteydestä huolehtimisen lisäksi puutarhakalustekauppa. Sekös onkin iso lisä, sillä se saattaa lisätä myyntiä, hiukan myymälästä riippuen, jopa 30-50 % verrattuna niin sanottuun normaaliin kuukauteen nähden. Kesätyöntekijämme pääsevät mukaan myös kaikkiin muihin myymälän tehtäviin. Kesäkuussa alkaa kesän ALE, jonka valmisteluihin on tarkoitus osallistuttaa koko tiimiä. Heinäkuussa tuoteryhmäalueet päivitetään ja valikoimaan tulee paljon uusia tuotteita ja ensimmäiset syksyn uudet trendituotteet. Tätä seuraa myös vuoden suurin projekti, kun myymälät valmistelevat jo syksyllä alkavaa huonekalusesonkia. Tarkoittaa sitä, että myymälässä riittää kasattavia uusia huonekaluja ja osastojen päivitystä yhdessä kollegoiden kanssa.

Lohjan myymälässämme työskentelee kesätyöntekijänä Kasper. Kasper on vasta 17-vuotias, mutta asennetta tuntuu piisaavaan. Kasperin mukaan vastaanotto Lohjan tiimiin oli mitä mieluisin, kollegat opettivat ja ottivat hänet osaksi tiimiä samoin tein. Kasper myös kehui saamaansa perehdytystä, joka onkin tärkeää uusille työntekijöille ja siihen me myös JYSKissä olemme luvanneet panostaa. Kasper on päässyt jo ensimmäisen kuukautensa aikana kokeilemaan monipuolisesti erilaisia työtehtäviä ja erityisesti hän nauttii asiakaspalvelutehtävistä.

 

Kun Kasperilta kysytään, millaiselle henkilölle hän voisi JYSKiä suositella, hänellä on vastaus kuin apteekin hyllyltä: ”Sellaiset tiimipelaajat, jotka ottavat muut huomioon, auttaa ja tulee toimeen kaikkien kanssa. Lisäksi halu ja into myydä on tärkeää.” Hetken mietittyään hän vielä jatkaa: ”Kyllähän toki sellaista pientä painettakin on kestettävä, kun on monta asiakasta välillä samaan aikaan palveltavana. Pitää vain pitää pää kylmänä ja tehdä oma hommansa.”

Fiiliksiä myymälästä

Kysyimme kesätyöfiiliksiä myös toiselta työntekijältämme Kaarlolta Espoon Martinsillan myymälässä. Kaarlo on JYSKissä nyt jo toista kesäsesonkia. Hänellä on siis jo kokemusta myös siitä, mitä loppukesän tulevat tehtävät pitävät sisällään. Kaarlo komppaa Kasperia siinä, että perehdytys ja vastaanotto on ollut miellyttävää. Kaarlokin korostaa sitä, kuinka kollegat ovat auttavaisia ja ottavat kesätyöntekijöitä mukaan monipuolisesti erilaisiin tehtäviin. Yhdessä tekemällä on oppinut paljon!

Kaarlo kuvailee kulttuuria JYSKissä seuraavalla tavalla: ”Täällä on sellainen rento ilmapiiri, kun kantaa vastuun ja tekee omat hommansa. Pitää tietenkin olla aika aktiivinen tai ahkera ja tehdä hommat reippaasti loppuun asti. Joskus on kiireen tuntua ja silloin pitää vain olla se asenne kohdallaan, niin pääsee pitkälle.” Kaarlo on silmin nähden tyytyväinen työpaikkaansa ja suosittelisikin mielellään JYSKiä muillekin.

 

Kurkkaa tästä avoimet työpaikat ja liity joukkoomme!