Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä
Kesätyöntekijämme Pepin uusimmat kuulumiset

Kehittymistä, koulutuksia ja onnistumisia - Pepin kesätyön uusimmat kuulumiset

Päivämäärä:

Luokka: Siniveriset-henkilökuntablogi

Reilu kaksi kuukautta JYSKissä. Koulutuksia, onnistumisia, kehittymistä, tuoteryhmävastuu ja ihan mahtava fiilis!

Missään aikasemmassa työpaikassa koulutus ja perehdytys ei ole ollut tätä tasoa. On kick-off päiviä, mobiilikursseja, työssäoppimista ja koulutuspäiviä.

1. koulutuspäivä käsittelee kesän tärkeintä tuoteryhmää: puutarhaa. Opin mikä ero on art- ja durawoodilla, miksi alumiini on terästä parempi materiaali, miten JYSKin KAIKKI puiset kalusteet ovat FSC-sertifioituja ja vastuullisesti tuotettuja. Koulutuspäivän jälkeen puutarhakauppa sujuu kuin tanssi. Osaan vastata asiakkaiden kiperiinkin kysymyksiin ja auttaa löytämään juuri heidän pihalleen sopivat kalusteet. Asiakkaan tyytyväisyys ja onni uudesta pavilijongista ja sohvaryhmästä tuntuu niin hyvältä. ”Mä autoin tämän hymyn ja ilon syntyyn!”

Patjastudioon meneminen on aina jännittävää. Osaanko auttaa asiakasta, ja kertoa hänelle sängystä, josta hän on kiinnostunut? Seuraavana koulutuspäivänä tutustutaan paremmin makuuhuoneeseen. Millaisissa sängyissä Suomi nukkuu? Millainen on täydellinen kesäpeitto? Mikä on paras tyyny hartiavaivoista kärsivälle? Koulutuspäivänä saan superhyvät eväät sänkyjen ja vuodevaatteiden myyntiin. Tunnen nyt valikoimamme perinpohjin sekä tuotteidemme ominaisuudet. Joko pääsen näyttämään taitoni ja tietoni myös asiakkaille? Koulutusten jälkeen olo myymälässä on itsevarma. ”Kysy mitä vaan, osaan auttaa!” 

Asiakkainani on pariskunta. He ovat juuri muuttamassa. Tarvitaan sänky, yöpöydät, sohva, lipasto... Ensimmäiset isot kaupat tulossa. Yritän pysyä housuissani. Löydämme täydellisen sängyn ja siihen sängynpäädyn sekä upeat yöpöydät. Makuuhuoneeseen vielä senkki ja eteiseen penkki. Tarvitaan myös vuodesohva. Myymälässä ei ole juuri mieluista mallia, mutta muistan mallin, joka sopisi juuri asiakkaiden kuvailuun. Esittelen sen heille verkkokaupastamme. ”Se on täydellinen, tilataan se!” Melkein 2000€ kaupan jälkeen hymy on herkässä.

”Haluaisitko sä Peppi ottaa kylppäristä vastuun?” Tuoteryhmävastuu. Mitä se edes tarkoittaa? Pidän huolen, että esillepano on ajantasalla, tuotteet siististi hyllyissä ja varastossa, hinnat ja kyltit oikein. Kuka olisi uskonut, että pyyhkeiden ja kylpyhuoneen mattojen viikkaaminen voi olla näin terapeuttista? Kylpyhuoneosasto on nyt oma ylpeyden aihe.

Osasinko odottaa, että parissa kuukaudessa olen oppinut näin paljon ja tiedä kaiken tämän? En ikinä. On hauskaa huomata, miten asiat, jotka aluksi tuntuivat jopa hankalilta sujuvat nyt ihan leikiten. Asiakkaiden kiitokset hyvästä ja iloisesta palvelusta piristävät joka kerta!