Yleiset ehdot

Seuraavat myynti- ja toimitusehdot koskevat kaikkia Suomessa JYSK.fi-verkkokaupassa tai JYSK-myymälässä tehtyjä ostoksia. Kaikki JYSK.fi-verkkokaupassa tai JYSK-myymälässä tehdyt ostosopimukset tehdään suomeksi. Alle 18-vuotiaat eivät voi tehdä ostoksia JYSK.fi-verkkokaupassa.

Y-tunnus: 10005147


Päivitetty viimeksi: 2023-12-15

1. Tuotteiden hinnat

Yksittäisten tuotteiden hinnat näytetään tuoteluettelossa, tuotesivulla ja ostoskorissa.

  • Yksittäisen tuotteen hinta Suomen JYSK-myymälässä ja JYSK.fi-verkkokaupassa on sama.
  • Yksittäisen tuotteen hinta sisältää arvolisäveron.
  • Yksittäisen tuotteen hinta ei sisällä rahtimaksuja, sillä rahdin hinta riippuu tilauksen sisällöstä. Näet lisätietoja toimituksesta täältä.  
  • JYSK pidättää oikeuden tuotteiden loppumiseen sekä paino- ja hinnoitteluvirheisiin. Tämä koskee niin painettuja julkaisuja (tarjouslehdet ja muut katalogit) kuin mitä tahansa JYSK.fi-sivuilla olevaa tietoa. Mahdolliset hinnoitteluvirheet korjaamme mahdollisimman nopeasti.
  • Kaikki hinnat ovat päiväkohtaisia ja niitä päivitetään jatkuvasti.
  • Maksat ostohetkellä voimassaolevan hinnan.

Pidätämme oikeuden perua tilauksen, kun tilatussa tuotteessa on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä JYSK-verkkokaupassa siten, että ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri, tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

Jos peruutamme tilauksesi, annamme sinulle täyden hyvityksen jo maksetusta summasta mukaan lukien rahtikustannukset.

Hintatakuu

Meille on tärkeää, että voit tehdä huoletta ostoksia JYSKissä. Siksi tarjoamme kaikille tuotteillemme hintatakuun.

Mikäli löydät JYSKistä ostamasi tuotteen edullisempaan hintaan (JYSKistä tai jostakin muusta myymälästä) 30 päivän sisällä ostohetkestä tai tuotteen toimituksesta, saat hyvityksenä hintojen erotuksen arvoisen lahjakortin. Voit käyttää lahjakortin kaikissa Suomen JYSK-myymälöissä ja verkkokaupassa JYSK.fi. Hintatakuumme koskee kaikkia Suomessa olevia myymälöitä ja verkkokauppoja. Mikäli olet ostanut tuotteet myymälästä, saat hintatakuu-lahjakortin vain myymälästä. Muistathan ottaa kuitin mukaan. Verkkokaupasta tehtyjen ostosten hintatakuun saat puolestaan olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Hintatakuun ehdot:

  • JYSKin hintatakuu koskee kaikkia täysin identtisiä tuotteita. Katso "poikkeukset"-kohta alta 
  • Sinun tulee pyytää hintatakuuta 30 päivän sisällä ostohetkestä tai toimituksesta 
  • Hinta, johon vedotaan tulee olla voimassa sillä hetkellä, kun hintatakuuta pyydetään
  • Sinun tulee voida esittää todiste ostostasi JYSKissä (alkuperäinen kuitti)
  • Sinun tulee voida esittää todiste kilpailijalta. Esimerkiksi kampanjalehti, linkki tarjoukseen tai jokin muu vastaava todiste

Poikkeukset:

  • Tuotteet, jotka eivät ole identtisiä eivät kuulu hintatakuuseen. Tuotteen tulee olla sama malli ja siinä tulee olla samat tekniset ominaisuudet, kuten sama brändi ja valmistaja, sama väri, samat mitat,  samat lisätarvikkeet, sama koko, sama sisältö jne. - eli 100% identtinen tuote.
  • Hintatakuu ei kata valikoimasta poistuvia tuotteita, avajais- ja uudelleenavajaistarjouksia,  esittelykappaleita, erikoistilauksia tai sesonkien päättyessä poistomyynnissä olevia tuotteita.
  • Hintatakuu ei kata palveluita, kuten toimituksia, erikoistarjouksia toimituksista jne.
  • Hintatakuu koskee vain yksityishenkilöiden tekemiä ostoksia

Mikäli olet ostanut tuotteen verkkokaupasta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tilausnumerosi kanssa hyödyntääksesi hintatakuun.

Mikäli olet ostanut tuotteet myymälästä, vierailethan missä tahansa Suomen JYSK-myymälässä alkuperäisen kuittisi kanssa hyödyntääksesi hintatakuun.

2. Maksaminen

Ostoskorissa näet ostoksesi kokonaissumman sisältäen arvolisänveron sekä toimituskulut. Tämä on ostoksesi loppusumma.

JYSK.fi-verkkokaupassa voit maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Korttimaksu

Voit maksaa JYSK.fi-verkkokaupassa ostamasi tuotteet seuraavilla pankki-/luottokorteilla:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Mastercard Debit
  • Maestro
  • Eurocard

Luottokortilla maksaminen on riskitöntä, sillä luottoyhtiö tarjoaa suojan väärinkäytöksiä ja tuotevirheitä kohtaan.

Maksu suoritetaan käyttäen salattua ja suojattua yhteyttä varmistaaksemme, ettei maksutietosi päädy kolmannelle osapuolelle. Maksusi suoritetaan ja turvataan maksukumppanimme kautta. Takaamme, ettemme talleta mitään luottokorttitietoja omalle serverillemme. Lisäksi JYSK Suomella ei ole missään vaiheessa pääsyä luottokorttitietoihin. 

Maksamista varten sinun on syötettävä seuraavat tiedot:

Kortin numero (16 numeron sarja kortin etupuolella)

Voimassaoloaika (kortin etupuolella)

Varmennusnumero (kolme numeroa kortin takapuolella)

Verkkopankki

Voit maksaa ostoksesi JYSK.fi-verkkokaupassa myös suoraan verkkopankin kautta. Maksun välittää Paytrail Oyj ja heidän kautta voit maksaa valittujen pankkien verkkomaksuilla.

Resurs Bank

Voit maksaa JYSK.fi-verkkokaupassa tekemäsi ostokset myös Resurs Bankin tarjoamilla maksutavoilla. Maksutapoja ovat JYSK-tili, lasku ja osamaksu. Mikäli sinulla on jo JYSK-tilikortti, voit maksaa ostoksesi myös JYSK-tilikortillasi.

Lisätietoja näistä maksutavoista löydät täältä: lasku, osamaksu ja JYSK-tili.

MOBILE PAY

JYSK.fi-verkkokaupassa voit maksaa MobilePay-sovelluksella. Sovelluksen voit ladata helposti sovelluskaupastasi. Maksaminen MobilePaylla on helppoa, turvallista ja maksutonta.

3. Tilausvahvistus

Kun olet tehnyt tilauksesi, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilausvahvistus sisältää seuraavat tiedot:

Missä tahansa vaiheessa ennen kuin tilaus on vastaanotettu, me voimme kieltäytyä toimittamasta tuotetta sinulle. Mikäli kieltäydymme toimittamasta tuotetta sinulle, ja maksu on jo suoritettu, hyvitämme sinulle täyden hinnan jo maksamastasi summasta vaihto- ja palautusoikeuden mukaisesti.

Yritämme varmistaa, että meillä on aina varastossamme riittävä määrä tuotetta ja ilmoitamme sinulle, mikäli tuote on loppunut. Mikäli kaikista varmisteluista huolimatta emme voi toimittaa jotain tiettyä tuotetta, emme ole vastuussa muusta kuin maksun peruuttamisesta.

Saatamme asettaa rajoituksia tuotteiden maksimiostomääriin liittyen. Mikäli yrität ostaa samaa tuotetta enemmän kuin rajoitus sallii, saat meiltä ilmoituksen vähentää tuotteiden määrää, joita olet ostamassa.

Mikäli haluat meidän lähettävän tilausvahvistuksesi uudelleen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

4. Maksukuitti

Kun tilauksesi on lähetetty, saat sähköpostiisi maksukuitin, joka sisältää seuraavat tiedot:

Mikäli tilaamasi tuote vaatii erityistä huoltoa, hoito-ohje on liitteenä Maksukuitti-sähköpostissa. Kuitti toimii myös takuutodistuksena. Mikäli olet antanut meille matkapuhelinnumerosi tilauksen teon yhteydessä, saat tekstiviestin, kun tilauksesi on lähetetty varastoltamme.

5. Toimitus

Tarjoamme erilaisia toimitusvaihtoehtoja:

1. Toimitus JYSK-myymälään – ei toimituskuluja

Sinulla on kaksi erilaista vaihtoehtoa, joiden avulla voit noutaa tilauksesi lähimmästä JYSK-myymälästäsi toimituskuluitta.

Jos valitset Click & Collect -palvelun, saat 30 minuutin kuluessa myymälästä viestin, jossa vahvistetaan, että varauksesi on valmis. Varaus tulee noutaa viimeistään kahden päivän kuluessa vahvistuksen vastaanottamisesta. Maksat varauksesi vasta, kun noudat sen valitsemastasi JYSK-myymälästä.

Toimitus myymälään Voit tilata useimpia verkkokauppamme tuotteita myymälään toimitettuna, mikäli tilauksesi loppusumma ylittää 79 euroa. Toimitusaika verkkokaupan varastoltamme myymälään on noin 4-9 arkipäivää. Saat tekstiviestillä ja sähköpostilla ilmoituksen, kun tilauksesi on saapunut myymälään.

2. Toimitus haluamaasi osoitteeseen – toimituskulut lisätään hintaan

JYSK toimittaa verkkokaupasta tehtyjä tilauksia kaikkialle Suomeen, poislukien Ahvenanmaa. Osaan Suomea on mahdollista tilata vain postipakettina toimitettavia tuotteita. Toimitustapa ja toimituksen hinta määräytyy tuotteiden koon, painon, määrän ja osoitteen mukaan.

Toimitustavat ovat:

- Postipaketti pienille tuotteille ja tilauksille – esim. peitoille, pyyhkeille ja pienille huonekaluille

- Kotiinkuljetus suurille tuotteille tai tilauksille – esim. patjoille, sängyille ja suurille huonekaluille

Suosittelemme, että syötät matkapuhelinnumerosi tilausta tehdessäsi, jotta asiakaspalvelumme tai kuljetusyhtiö voi tarvittaessa olla sinuun yhteydessä myös tekstiviestein.

Varmista, että ilmoittamasi tiedot (nimi, osoite) ovat oikein tilausvahvistuksellasi.

Toimitusviiveet ovat mahdollisia kiireaikoina sekä haastavista sääolosuhteista johtuen.

Olet vastuussa pakkausmateriaalien hävittämisestä.

Postipaketti (pienet tuotteet):

Postipaketti toimitetaan 3-7 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Pienikokoisia tuotteita ovat esimerkiksi peitot, pyyhkeet ja pussilakanasetit. Paketin paino voi olla enintään 25 kg ja koko enintään 100x60x60.

Postipaketit toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen. Mikäli valitsemasi noutopiste on täynnä, Posti toimittaa tilauksen lähimpään vapaana olevaan. Saat testiviestillä saapumisilmoituksen, kun lähetyksesi on saapunut noutopisteeseen noudettavaksi. Postipaketit ovat noudettavissa Postin noutopisteestä seitsemän (7) vuorokautta niiden saapumisesta. Mikäli pakettia ei noudeta määräajassa, palautuu paketti meille.

Kotipaketti

Kotipaketti on pienille tuotteille tarkoitettu kotiinkuljetuspalvelu. Kotipaketin enimmäismitat ovat 100x60x60 cm ja 25 kg. Posti on yhteydessä sopivan toimitusajankohdan löytämiseksi. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 16 mennessä.

Toimitusilmoitukset
  • Kun tilauksesi on pakattu ja lähetetty varastoltamme, saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, jonka liitteenä on kuitti ja josta käy ilmi myös lähetyksen seurantatunnus.
  • Lisäksi saat tekstiviestin, että pakettisi on lähetetty.
  • Mikäli toimituksessa tulee viiveitä, olemme sinuun yhteydessä.

Kotiinkuljetus (suurikokoiset tuotteet / useaan kolliin pakatut tuotteet):

Kotiinkuljetuksen toimitusaika on 5-10 arkipäivää tilauksesta. Suuria tuotteita ovat esimerkiksi vaatekaapit ja runkopatjat.

Postin kotiinkuljettaja toimittaa kotiinkuljetustuotteet ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen. Suurikokoiset tuotteet toimitetaan yleensä (suurimmilla paikkakunnilla) sisälle asti. Voit tarkistaa paikkakuntasi tilanteen sisällekantoon liittyen asiakaspalvelustamme.

Posti ottaa yhteyttä ja sopii toimitusajan lähempänä toimitusajankohtaa. Saat silloin tiedon toimitusajankohdasta, jolle määritetään yleensä neljän tunnin aikajänne. Lisäksi Postin kotiinkuljettaja soittaa sinulle toimituspäivänä noin tuntia ennen toimitusta. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 16 mennessä.

Mikäli haluat palauttaa tilauksesi, sen täytyy olla valmiiksi pakattuna, jotta Posti voi noutaa sen sinulta. Noudon tuotteelle voit tilata JYSKin asiakaspalvelusta. Lisätietoja palautuksesta ja vaihdosta löydät täältä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.  

Toimitusilmoitukset
  • Kun tilauksesi on pakattu ja lähetetty varastoltamme, saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, jonka liitteenä on kuitti ja josta käy ilmi myös lähetyksen seurantatunnus.
  • Lisäksi saat tekstiviestin, että pakettisi on lähetetty.
  • Mikäli toimituksessa tulee viiveitä, olemme sinuun yhteydessä.

Toimitukset muualle kuin mannersuomeen

Seuraaviin postinumeroihin ei valitettavasti ole saatavana kotiinkuljetuspalvelua, vaan ainoastaan postipaketti (enintään 25 kg) toimitettuna lähimpään Postin toimipisteeseen:

00190 Helsinki, 21140 Rymättylä, 21150 Röölä, 21195 Velkua, 21650 Lillandet, 21670 Pärnäinen, 21680 Nötö, 21720 Korpoström, 21740 Utö, 21750 Norrskata, 21760 Houtskari, 21770 Moussala, 23390 Iniö, 25640 Förby, 25910 Vänoxa, 25930 Kasnäs, 25940 Hiittinen, 25950 Rosala, 25960 Högsåra, 90480 Hailuoto.

Ahvenanmaalle emme tällä hetkellä toimita laisinkaan.

Tilauksen vastaanottaminen

Kun vastaanotat tilauksesi:

  • varmistathan, että vastaanotat rahtikirjassa ilmoitetun määrän kolleja/paketteja
  • tarkistat, ettei paketissa/paketeissa ole selkeitä tai näkyviä vaurioita

Mikäli osa paketeista puuttuu, reklamoi tästä välittömästi kuljettajalle. Kaikki poikkeamat toimituksessa, olivatpa ne kuinka pieniä tahansa, tulee raportoida välittömästi JYSKin asiakaspalvelulle.

Vaurioituneet tuotteet

Mikäli laatikot/paketit näyttävät vaurioituneelta, me suosittelemme:

  • Kieltäydy vastaanottamasta toimitusta ja pyydä kuljettajalta rahtikirjaan merkintä vaurioista
  • Vastaanota toimitus, mutta varmista, että kuljettaja merkitsee kuljetusvaurion rahtikirjaan.
  • Ota kuva/kuvia pakkauksesta ja vaurioista

Tällä tavalla voimme selvittää tarkan syyn vauriolle ja välttää vastaavia tapauksia tulevaisuudessa. Kaikissa tapauksissa otathan välittömästi yhteyttä JYSK-asiakaspalveluun.

6. Vaihto- ja palautusoikeus

Meillä JYSKissä olemme tehneet tuotteiden palauttamisesta helppoa. 

Tarjoamme käyttämättömille tuotteille aikarajattoman palautusoikeuden kuittia vastaan. Tämä koskee sekä  myymälästä että verkkokaupasta ostettuja tuotteita. 

Huomioithan: 

  • Mikäli sinulla ei ole kuittia ostoksestasi, voit vaihtaa tuotteen tai saada hyvityksen JYSK-lahjakortille.  
  • Mikäli tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, voi palautuksen arvo olla alentunut.  
  • Mittatilaustuotteilla, jotka eivät kuulu perusvalikoimaamme, on yleensä alennettu palautusarvo. 
  • Emme hyvitä käytettyjä lisäpalveluita, kuten myymälästä ostettua kotiinkuljetusta 

Palautettavien tuotteiden kunto 

  • Mikäli palautat tuotteen, joka on vahingoittunut tai käytetty tavalla, joka merkittävästi alentaa sen arvoa, pidätämme oikeuden hyvityksen alentamiseen tai palautuksen hylkäämiseen. 
  • Palauttaessasi tuotetta varmista, että se on pakattu kunnolla ja mieluiten alkuperäiseen pakettiin. Postitse palauttaessa säilytä kuitti palautuksesta. Jos tuotetta ei palauteta alkuperäisessä pakkauksessaan, JYSK pidättää oikeuden alentaa palautussummaa. 
  • Tarjoamme GOLD-sarjan jenkkisängyille, joustin-, vaahtomuovi- ja runkopatjoille 100 vuorokauden kokeilujakson. Lue lisää GOLD-sarjan tuotteistamme. 100 vuorokauden kokeilujakso ei kata GOLD-sijauspatjoja. 

Rahtikustannukset 

  • Mikäli palautat verkkokaupasta tekemäsi tilauksen itse JYSK-myymäläämme, me palautamme tilauksen alkuperäiset rahtikustannukset. 
  • Mikäli haluat meidän järjestävän tuotteiden poisnoudon, emme hyvitä rahtikustannuksia, vaan niillä katetaan poisnoudon kuljetuskustannukset 
  • Mikäli palautat myymälästä kotiinkuljetuksella tilaamasi tuotteen, emme hyvitä rahtikustannuksia. 
  • Mikäli palautat vain osan tilauksestasi, emme palauta rahtikustannuksia.  

Maksun palautus 

Tilauksen maksun palautus suoritetaan mahdollisimman pian, viimeistään 14 päivää palautusilmoituksen vastaanottamisesta. Pidätämme oikeuden palautuksen maksun viivyttämiseen, kunnes olemme saaneet tuotteen tai todisteen palautuksesta. Mikäli et pysty tarjoamaan meille kuittia ostoksestasi, palautuksen arvo on kyseisen tuotteen alhaisin myyntihinta viimeisen 60 päivän ajalta. 

Tilauksen peruminen ennen sen vastaanottamista 

Mikäli haluat perua tilauksesi JYSK.fi -verkkokaupasta ennen sen vastaanottamista, on sinun oltava yhteydessä JYSKin asiakaspalveluun. Peruutusta varten tarvitsemme tilausnumerosi. Mikäli et ole vastaanottanut toimitusta, sinulta ei veloiteta ylimääräistä sen palauttamisesta.   

Miten teen palautuksen? 

Palautusehtomme koskevat sekä myymälästämme että verkkokaupastamme ostettuja tuotteita. 

Nopein ja helpoin tapa palauttaa tuotteesi on suoraan JYSK-myymäläämme. Mikäli palautat tuotteen myymälään, saat palautuksen nopeammin. Palautamme myös rahtikulut, mikäli palautat koko tilauksen. Näin palautuva tuote myös säilyy siistissä kunnossa seuraavalle asiakkaalle. 

Voimme järjestää noudon verkkokaupan tilauksen palautukselle kuljetusmaksua vastaan. Lue lisää usein kysytyistä kysymyksistämme miten teen palautuksen. Vaihtoehtoisesti voit täyttää palautuslomakkeemme

Katso yritysasiakkaiden palautuskäytäntö

7. Reklamaatiot

Tarjoamme kaikille tuotteillemme kahden (2) vuoden takuun. Takuu alkaa toimituksen vastaanottoajankohdasta.

  • Onko tuotteessasi materiaali- / valmistusvirhe?
  • Puuttuuko tilauksestasi osia?
  • Onko tilaus vahingoittunut toimituksessa?
  • Onko sinulla jotain muuta reklamoitavaa?

Vieraile jossakin JYSK-myymälässä tuotteen ja kuitin kanssa tai vaihtoehtoisesti ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetä meille myös kuva/kuvia, joista vika ilmenee. Mainitsethan viestissä myös tilausnumerosi, jotta voimme käsitellä asian mahdollisimman nopeasti.

Huomioithan, että reklamaatio on esitettävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisen jälkeen. Mikäli JYSK hyväksyy reklamaation, tarjoamme sinulle korvaavaa tuotetta tai hyvitämme tuotteen arvon sinulle.

Virhevastuu

JYSK vastaa tuotteistaan lakisääteisen virhevastuun mukaisesti riippumatta siitä, onko tuotteelle myönnetty takuuta vai ei.

Erimielisyydet

Erimielisyystilanteissa sovelletaan Suomen lainsäädäntöä ja kuluttajasuojalakia.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Voit jättää reklamaation myös Euroopan komission verkkovälitteiseen riidanratkaisuun. Tämä koskee erityisesti kuluttajia, jotka asuvat Suomen ulkopuolella toisessa EU-maassa. Jätä valitus tästä. Valituksessa tulee käydä ilmi sähköpostiosoitteemme asiakaspalvelu@jysk.com.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

8. Henkilötietojen käsittely

Tämän tietosuojakäytännön tarkoituksena on kertoa, miten JYSK (jäljempänä "JYSK", "me", "meitä") käsittelee henkilötietojasi ja millaisia oikeuksia sinulla on siihen liittyen.

Seuraavat JYSKin yksiköt ovat vastuullisia tahoja seuraavassa kuvatuissa tarkoituksissa ja paikallisten tietosuojalakien noudattamisesta puhuttaessa:

  • JYSK A/S, Soedalsparken 18, 8220 Brabrand, DENMARK (”JYSKIN PÄÄKONTTORI")
  • JYSK Suomi, Pakkalankuja 6, 01510 Vantaa, JYSK Oy

Jos sinulla on kysyttävää tietosuojakäytännöstä, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

1. Tarkoitus, henkilötietojen tyypit ja käsittelyn oikeusperusteet

Käsittelemme seuraavia henkilötietoja:

TarkoitusHenkilötietojen tyypitOikeusperuste
Verkko-ostokset (sis. Click & Collect ja toimitukset)•    Nimi
•    Yrityksen nimi ja tiedot
•    Laskutusosoite
•    Toimitusosoite
•    Sähköposti
•    IP-osoite
•    Puhelinnumero
•    Tilauksen viitenumero
•    Valittu toimitusmyymälä
•    Käyttäjätunnus
•    Maksutiedot

Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme täyttää kanssasi solmitun ostosten tekemistä JYSKissä käsittelevän sopimuksen velvoitteet (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(b)).

Oikeutettu etumme käsitellä ostoja (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(f)). 

JYSK-yritysasiakastilin luonti ja ylläpito verkkosivustolla•    Nimi
•    Yrityksen nimi
•    Asiakasnumero
•    Osoite
•    Sähköposti
•    Maa
•    Ostohistoria

Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme parantaa kanssasi solmitun yritystilin käytettävyyttä ja täyttää sopimuksen velvoitteet (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(b)).

Oikeutettu etumme on varmistaa yritystilin rekisteröinti ja hallinnointi (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(f)). 

Käyttäjien aktiivisuuden analysointi verkkosivustolla (evästeet)•    IP-osoite
•    Käyttäjän aktiivisuus 
•    Aikaleimat
•    Selaustiedot, mukaan lukien tiedot aiemmista vierailuistasi ja valinnoistasi verkkosivustolla

Jos annat suostumuksesi evästeiden käyttöön, käsittelemme henkilötietoja oikeutetun etumme perusteella tuotteidemme ja palveluidemme parantamiseksi (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(f)).

Lisätietoja on evästekäytännössämme.

Uutiskirje•    Nimi
•    Sähköposti
•    Postinumero*
•    Syntymäpäivä*
•    Selaustiedot mukaan lukien käyttäjän aktiivisuus (rekisteröintitiedot/-lähde, sähköpostin käyttö – vastaanottaminen, avaaminen, napsauttaminen)
•    Aktiivisuus verkkosivustolla (evästetunnus)
*Valinnainen

Suostumuksesi (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(a)).

Oikeutettu etumme varmistaa riittävä, relevantti ja oivaltava räätälöity uutiskirje ja sen hallinnointi (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(f)).

Tuotetta on jälleen varastossa -muistutus•    Sähköposti
•    Varastotuotteet
Suostumuksesi (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(a)).
Myymälähaku•    Osoite
•    Postinumero 
•    Tietoa laitteesi paikantamisesta
Suostumuksesi (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(a)). 
Tuotearvostelut verkkosivuilla•    Nimi
•    Sähköposti
•    Arvostelu
Suostumuksesi (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(a)).
Asiakaskysely•    Sähköposti
•    Arvostelu
Oikeutettu etumme parantaa palvelun laatua (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(f)).
Asiakaspalvelu ja -tuki•    Nimi
•    Yrityksen nimi
•    Laskutusosoite
•    Toimitusosoite
•    Sähköposti
•    Postinumero
•    Puhelinnumero
•    Käyttäjätunnus
•    Ostohistoria
•    Puhelujen tallentaminen
•    Tallenteet käydystä viestinnästä
•    Maksutiedot

Oikeutettu etumme varmistaa asianmukainen asiakaspalvelu ja -tuki (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(f)).

Suostumuksesi puheluiden tallentamiseen (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(a)).

Sosiaalinen media•    Käyttäjätunnus / profiilin nimi
•    Kommentit/reaktiot
•    Profiilikuva
•    Tallenteet käydystä viestinnästä
•    Muu toiminta sosiaalisessa mediassa
Oikeutettu etumme hallinnoida sosiaalisen median tilejämme ja tarjota asianmukaista asiakaspalvelua ja -tukea (yleinen tietosuoja-asetus, artikla 6(1)(f)).
CCTV •    KameratallenteetOikeutettu etumme on pitää tilamme, työntekijämme ja asiakkaamme turvassa (GDPR, Artikla 6(1)(f)).

2. Kenen kanssa jaamme henkilötietoja?

Voimme jakaa henkilötietojasi sellaisten henkilöiden, JYSKin liikekumppaneiden ja viranomaisten kanssa, jotka tarvitsevat henkilötietoja yllä mainittuihin käsittelytarkoituksiin tai joille meidän on sovellettavan lain mukaisesti luovutettava tietojasi.

Joissakin tapauksissa käytämme kolmannen osapuolen käsittelijöitä henkilötietojesi käsittelyyn puolestamme. Näitä voivat olla esimerkiksi varmuuskopiointi- tai pilviratkaisujen tai muiden JYSKin käyttämien IT-järjestelmien toimittajat.

Jos henkilötietoja siirretään EU-/ETA-alueen ulkopuolisiin maihin, JYSK varmistaa riittävän suojaustason käyttämällä EU:n vakiosopimuslausekkeita tietojen vastaanottajien kanssa tehdyissä sopimuksissa tai varmistamalla, että vastaanottajia sitovat vähintään erityiset sertifiointimekanismit tai että niiden sijaintipaikka on Euroopan komission hyväksymissä "turvallisissa" kolmansissa maissa.

Voit pyytää kopiota henkilötietojen siirtämisen perusteista ottamalla yhteyttä JYSKiin yllä olevien yhteystietojen kautta.

3. Säilytysaika

Säilytämme henkilötietoja niin kauan kuin on tarpeen yllä kuvattujen tarkoitusten täyttämiseksi. 

CCTV-tietoja säilytetään tallentimen kapasiteetista riippuen enintään 14 päivää, ellei tietojen pidempään säilyttämiseen ole erityistä syytä.

Henkilötietojasi sisältävät varmuuskopiot poistetaan rutiininomaisesti korvaamalla ne asteittain uusilla tiedoilla, eikä niitä voi käyttää tavanomaiseen tapaan.

4. Oikeudet

Voit koska tahansa pyytää saada tarkastaa, oikaista tai poistaa henkilötietojasi. Lisäksi voit rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä, vastustaa niiden käsittelyä ja käyttää oikeuttasi luovuttaa ja siirtää henkilötietojasi toiselle rekisterinpitäjälle (oikeus tietojen siirtämiseen).

Jos olet antanut suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn, voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa ottamalla meihin yhteyttä. Suostumuksen peruuttaminen ei kuitenkaan vaikuta sellaiseen henkilötietojen käsittelyyn, joka on tehty ennen suostumuksen peruuttamista.

5. Reklamaatiot

Voit milloin tahansa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun osoitteessa asiakaspalvelu@JYSK.com ja reklamoida henkilötietojesi käsittelystä.

6. Muutokset tietosuojakäytäntöön

Tätä tietosuojakäytäntöä voidaan päivittää ja muuttaa esimerkiksi lainsäädännön ja tietosuoja-alan käytäntöjen muuttumisen myötä. Suosittelemme, että pidät itsesi ajan tasalla mahdollisista tietosuojakäytäntöön tehdyistä muutoksista. Joistakin muutoksista ilmoitetaan sinulle suoraan sähköpostitse, ja joissakin tapauksissa sinua saatetaan pyytää hyväksymään merkittäviä muutoksia.

Tietosuojakäytännön viimeisimmän muutoksen päivämäärä: 15/12/2023

9. KUN TILAAT UUTISKIRJEEMME

Toimittaaksemme uutiskirjeitä, JYSK Oy, 1000514-7, kerää ja käsittelee seuraavia henkilötietoja sinusta:

  • Sähköpostiosoite
  • Nimi
  • Postiosoite (valinnainen)
  • Syntymäaika (valinnainen)
  • Sukupuoli (valinnainen)

Tallennamme tietosi tietokantaan suojatulle palvelimelle. Vain JYSKin verkkopalveluista vastaava henkilö ja ulkoinen yhteistyökumppanimme pääsevät käsiksi tietoihisi. Takaamme, ettemme luovuta tai myy sähköpostiosoitettasi muille yrityksille.

Lähetämme uutiskirjeitä vain vastaanottajille, jotka ovat sen tilanneet. Käytämme niin sanottua tuplavarmistusta, joten muut eivät voi lisätä sähköpostiosoitettasi tilaajalistalle.

Tilattuasi uutiskirjeemme, voit odottaa saavasi 1-4 viikoittaista uutiskirjettä sähköpostitse JYSK Suomelta. Uutiskirje sisältää uusimpia tarjouksia, uutisia ja tietoa tämänhetkisistä kampanjoista JYSK Suomen tuotevalikoimassa. Rekisteröidyttyäsi hyväksyt myös vastaanottamaan palveluilmoituksia mukaan lukien muistutuksia JYSK.fi-verkkokaupan keskenjätetyistä ostoksista, kyselyitä aiempiin tilauksiisi liittyen ja sähköposteja, jotka sisältävät ehdotuksia JYSKin tuotteista, jotka saattaisivat sopia sinulle.

Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin tahansa klikkaamalla uutiskirjeidemme lopusta löytyvää linkkiä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos et ole osoittanut kiinnostusta uutiskirjeitämme kohtaan 3 kuukauden aikana, pidätämme oikeuden lopettaa uutiskirjeiden lähettämisen sinulle toimettomuuden seurauksena. Voit tietysti tilata uutiskirjemme uudelleen milloin tahansa.

JYSK OY säilyttää henkilötietojasi kunnes peruutat suostumuksesi/tilauksesi.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusta on myöntämäsi suostumus.  

10. LAHJAKORTIT

Voit ostaa JYSK-lahjakortin osoitteesta www.jysk.fi.

Ostamalla JYSK-lahjakortin hyväksyt lahjakorttien ostoon liittyvät yleiset ehdot.

Voit käyttää lahjakorttia maksuvälineenä maassa, josta se on ostettu. Voit ostaa lahjakortilla tuotteita sekä JYSK-verkkokaupassa että JYSK-myymälöissä. Lahjakortilla ei voi ostaa uusia lahjakortteja. Jos lahjakortin summa on pienempi kuin ostostesi summa, on sinun maksettava jäljelle jäävä summa jollakin muulla maksutavalla. 

Mikäli olet maksanut JYSK.fi-verkkokaupan tilauksen lahjakortilla ja haluat perua tilauksen, saat uuden lahjakortin tilalle. Esimerkiksi mikäli osa tilauksesta on maksettu lahjakortilla ja osa luottokortilla, palautamme saman suuruiset summat samoille maksutavoille.

Mikäli olet maksanut lahjakortilla myymälässä ja haluat perua/palauttaa tilauksen/ostoksesi, saat uuden lahjakortin tilalle.

Lahjakortilla maksamiseen ei tarvita henkilötodistusta. Lahjakortti voidaan mitätöidä, jos se on kadonnut tai esimerkiksi varastettu. JYSK ei korvaa kadonneita lahjakortteja.

Lahjakortin vähimmäissumma on 15€ ja enimmäissumma on 750€.

Lahjakortti on voimassa viisi (5) vuotta lahjakortin päiväyksestä.

11. TYÖNHAKIJAT

JYSK huolehtii ja on vastuussa antamiesi henkilötietojen tietoturvasta ja suojauksesta. Työnhakulomakkeella keräämme tietoja sinusta ja osaamisestasi avoimien tehtävien täyttämiseksi. Antamiasi tietoja käsitellään luottamuksellisesti JYSK OY:n rekrytointiprosessin aikana. Työnhakulomake poistuu järjestelmästämme kolmen kuukauden päästä rekisteröinnistä.

Annat JYSK OY:lle luvan käsitellä hakulomakkeessa antamiasi tietoja työnhakuun liittyen. Jos sinut palkataan, tietojasi voidaan käyttää ja siirtää henkilöstöhallinnon järjestelmiin.

12. JYSK Yritysmyynnin tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Nämä yleiset ehdot koskevat JYSK Yritysasiakkaana tehtyjä tilauksia. JYSK YRITYSMYYNTI on suunnattu vain yritysasiakkaille, järjestöille ja julkisille tahoille, joilla on voimassa oleva y-tunnus. Tarjous ja/tai tilausvahvistus on yrityskohtainen ja niin ikään salassa pidettävä. Tarjousta ja/tai tilausvahvistusta ei saa luovuttaa kolmansille osapuolille, ellei tästä ole erikseen sovittu JYSK YRITYSMYYNNIN kanssa.

Tilaaminen

Yritysasiakas voi tehdä tilauksen JYSK-myymälässä, verkkokaupassa tai olemalla yhteydessä JYSK YRITYSMYYNTIIN. Tilaus on sitova. JYSK hintatakuu ei koske yrityskauppoja.

Toimitus ja rahti

Myymälään tilatut tuotteet voidaan noutaa JYSK-myymälästä. Tilausta noutavan henkilön on todistettava henkilöllisyytensä tuotteiden noudon yhteydessä.  Kaikkia tuotteita ei pysty noutamaan myymälästä, tällaisia toimitusrajoitteita on esimerkiksi verkkokauppavalikoiman tuotteilla.

JYSK voi toimittaa tuotteet asiakkaalle, jolloin toimitus tulee sopia JYSK YRITYSMYYNNIN tai JYSK-myymälän kanssa erikseen. Verkkokauppatilauksen yhteydessä asiakas voi itse valita toimitustavaksi noudon myymälästä tai toimituksen haluttuun osoitteeseen tai noutopisteeseen. Toimituskulut määräytyvät matkan ja tilattavien tuotteiden määrän mukaan. Toimituspäivä on se päivämäärä, jolloin tuote toimitetaan JYSK-myymälästä tai keskusvarastolta asiakkaalle. Myymälään tilatut toimitukset ovat noudettavissa myymälöiden aukiolojen puitteissa. JYSK-myymälöiden aukioloajat löydätte osoitteesta www.jysk.fi/myymalat.

Toimituksen viivästyminen

Toimitusaika on tavallisesti noin 5–8 arkipäivää siitä, kun tilaus on vahvistettu. Asiakas voi irtisanoa tilauksen kirjallisesti, mikäli toimitus on JYSK Oy:stä johtuvien toimitusvaikeuksien vuoksi viivästynyt enemmän kuin 45 päivää alkuperäisestä toimituspäivästä.

Mikäli tuotteen toimittamisessa on viivästystä valikoimamuutoksen tai muun JYSK YRITYSMYYNNISTÄ riippumattoman syyn takia, pidättää JYSK YRITYSMYYNTI oikeuden tilauksen perumiseen ilman erillistä korvausta. Mikäli tuote on poistunut valikoimista tai jos sitä ei jostain muusta JYSK YRITYSMYYNNISTÄ riippumattomasta syystä voida toimittaa, pyrkii JYSK YRITYSMYYNTI tarjoamaan tilalle korvaavaa tuotetta. 

Hinnat ja maksaminen

Tarjouksessa esitetyt hinnat ovat voimassa tarjoukseen merkityn ajan, ellei muuta ole sovittu. Tarjoushinta edellyttää vähintään tarjoukseen merkityn kappalemäärän hankkimista, ellei muuta ole sovittu. Pidätämme oikeudet tilauksen peruuttamiseen painovirheen tai muun teknisen ongelman vuoksi. JYSK YRITYSMYYNTI pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

JYSK YRITYSMYYNNIN kautta tilatessa asiakkaalla on aina mahdollisuus maksaa tilaus myymälässä asioimalla joko käteisellä tai yleisimmillä maksukorteilla. Laskutus on mahdollista vasta, kun JYSK YRITYSMYYNTI hyväksyy asiakasyrityksen laskuttamisen. JYSK Oy pidättää oikeuden alentaa luottorajaa tai peruuttaa luottosopimuksen. Luottorajan ylittyessä JYSK YRITYSMYYNTI voi estää uusien tilausten tekemisen, kunnes erääntyneet saatavat on suoritettu. Mikäli asiakasyritystä voidaan laskuttaa ja heillä on käytössä verkkolaskutus, JYSK Oy käyttää aina ensisijaisesti verkkolaskutusmahdollisuutta.

Maksun viivästyminen

Lasku kirjoitetaan tuotteiden nouto- tai toimituspäivänä. JYSK Oy:n yrityslaskun maksuehto on 30 päivää netto. Maksuviivästyksissä JYSK Oy veloittaa voimassa olevan korkolain mukaisen viivästyskoron. JYSK Oy siirtää erääntyneen saatavan tarvittaessa perintätoimistolle perittäväksi.

Tuotteen vaihto ja palautus

Tuotteet toimitetaan alkuperäispakkauksessa kasaamattomina, ellei muuta ole erikseen JYSK YRITYSMYYNNIN kanssa sovittu. Tuotetta ei voi vaihtaa tai palauttaa ilman erillistä sopimusta. JYSK hintatakuu ei koske yrityskauppoja.

Reklamaatio ja takuu

Kuluttaja-asiakkaitamme koskeva takuu ei koske yrityksen käyttöön hankittuja tuotteita. Mikäli tuote on ostohetkellä viallinen, on asiakkaallamme oikeus saada uusi tai vaihtoehtoisesti korjattu tai vastaava tuote viallisen tuotteen tilalle. Tuote voi olla ostohetkellä viallinen valmistusvirheen tai kuljetusvaurion takia.

Yritysmyynti uutiskirje

YRITYSMYYNTI-uutiskirjeiden jakamista varten JYSK A/S (yritysrekisterinumero 13590400) kerää ja käsittelee seuraavia henkilötietojasi:

  • Yrityksen nimi
  • Nimi
  • Sähköpostiosoite

Tallennamme tietosi tietokantaan suojatulle palvelimelle. Vain JYSKin verkkopalveluista vastaava henkilö ja ulkoinen yhteistyökumppanimme pääsevät käsiksi tietoihisi. Takaamme, ettemme luovuta tai myy sähköpostiosoitettasi muille yrityksille.

Lähetämme uutiskirjeitä vain vastaanottajille, jotka ovat itse päättäneet tilata uutiskirjeen, ja käytämme niin sanottua "double opt-in" -palvelua, jotta muut eivät voi käyttää sähköpostiosoitettasi. Jos olet vastaanottanut uutiskirjeemme antamatta meille suostumustasi, se voi johtua siitä, että joku tuttusi välitti sen sinulle.

Tarkoituksena on lähettää sinulle JYSK-uutiskirje. Voit odottaa saavasi 1-4 kuukausittaista sähköpostiuutiskirjettä JYSK YRITYSMYYNNILTÄ. Uutiskirje sisältää yritysasiakasetuja, inspiraatiota, kampanjoita ja uutisia JYSKin koko tuotevalikoimasta.

Rekisteröityessäsi sitoudut lisäksi vastaanottamaan palveluviestejä, seurantasähköpostiviestejä JYSK.fi-ostoksiin liittyen sekä sähköposteja tuotteista, joista olet osoittanut kiinnostusta.

Voit peruuttaa tilauksen YRITYSMYYNTI-uutiskirjeidemme alareunassa olevasta linkistä. Jos kohtaat ongelmia, voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@jysk.com. Jos et ole osoittanut kiinnostusta uutiskirjeitämme kohtaan vähintään 6 kuukauteen, pidätämme oikeuden lopettaa uutiskirjeemme lähettämisen sinulle epäaktiivisuuden vuoksi. Voit tietenkin rekisteröityä uudelleen milloin tahansa.

JYSK A/S säilyttää henkilötietojasi, kunnes peruutat suostumuksesi.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperuste on antamasi suostumus.